تجلیل دولتآبادی از جواد مجابی در روز «کتاب و سینما»
آیین روز «کتاب و سینما» با حضور جواد مجابی، محمود دولتآبادی، حسن لطفی، فرزاد موتمن و جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ، چهارشنبه شب در مجموعه سینمایی چارسو برگزار شد. به گزارش خبرگزاری کتاب ایران، در بخشی از این برنامه که به آیین رونمایی از بسته فرهنگی «داستان پسرک چشم آبی» و تجلیل از جواد مجابی، نویسنده این اثر، اختصاص داشت، محمود دولتآبادی، ضمن تجلیل از شخصیت و آثار جواد مجابی، گفت: فعالیت گسترده و متنوع جوادمجابی در زمینههای شعر، طنز، داستان، هنر و حتی نمایشنامهنویسی هم خوب به حساب میآید و هم بد؛ خوب برای مخاطبان که این همه آثار متنوع و خوب از مجابی میبینند و بد برای مجابی که وظیفه سنگینی بر گردن او میگذارد.
آیین روز «کتاب و سینما» با حضور جواد مجابی، محمود دولتآبادی، حسن لطفی، فرزاد موتمن و جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ، چهارشنبه شب در مجموعه سینمایی چارسو برگزار شد. به گزارش خبرگزاری کتاب ایران، در بخشی از این برنامه که به آیین رونمایی از بسته فرهنگی «داستان پسرک چشم آبی» و تجلیل از جواد مجابی، نویسنده این اثر، اختصاص داشت، محمود دولتآبادی، ضمن تجلیل از شخصیت و آثار جواد مجابی، گفت: فعالیت گسترده و متنوع جوادمجابی در زمینههای شعر، طنز، داستان، هنر و حتی نمایشنامهنویسی هم خوب به حساب میآید و هم بد؛ خوب برای مخاطبان که این همه آثار متنوع و خوب از مجابی میبینند و بد برای مجابی که وظیفه سنگینی بر گردن او میگذارد.
نویسنده رمان «کلیدر» در ادامه به آیین روز «کتاب و سینما» اشاره کرد و گفت: من از سینما خوشم نمیآید، اما خوشحالم که میبینم ارباب قلم و نویسندگان سرزندهاند و کنار هم جمع شدهاند و از این موضوع احساس خوبی دارم. کامبیز روشنروان، سازنده موسیقی فیلم داستانی «پسرک چشم آبی» نیز در این آیین به ارائه توضیحاتی درباره موسیقی این فیلم پرداخت و اظهار کرد: این موسیقی را در سال ۱۳۵۱به خواست احمدرضا احمدی ساختم. در آن دوران هنوز جواد مجابی و فرشید مثقالی را نمیشناختم، فقط داستان را از احمدرضا احمدی گرفتم و چندبار خواندم و تلاش کردم موسیقی بسازم که با متن همخوانی داشته باشد.وی ادامه داد: اوایل دهه ۵۰ زمان اوج شکوفایی موسیقی پاپ در ایران بود و موسیقی که مبتنیبر ردیف دستگاهی ایرانی باشد، خیلی کم بود. این موسیقی تلفیقی از سازهای ایرانی و غربی بود بهگونهای که سازهای غربی در خدمت سازهای ایرانی باشند و در آن زمان بسیار مورد توجه قرار گرفت و شیوه جدیدی در موسیقینویسی بود. بر همین اساس نخستین موسیقی فیلم را برای فیلم «مسافر» ساختم و سبب ایجاد حرکت جدیدی در موسیقی سینمای ایران شد.
ارسال نظر