پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان آنکه میزان ورودی آب سدهای تهران در بحرانی‌ترین شرایط ۴۶ سال گذشته قرار دارد، می‌گوید: وضعیت آب تهران امسال در مقایسه با سال ۸۰ نیز که سال کم بارانی بود، بدتر است به‌طوری که رکورد کم‌آبی در این کلان‌شهر زده شده است. خسرو ارتقایی با بیان اینکه میزان مصرف آب در تهران در سال ۸۰ بیش از ۹۷۰ میلیون مترمکعب بوده است، گفت: با وجود مدیریت مصرف، اکنون بیش از یک میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب مصرف آب داریم. وی با اشاره به خشکسالی ۲ سال اخیر، بارش‌های تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون را ۳۲ درصد کمتر از مدت مشابه سال آبی گذشته ذکر و اظهار کرد: کاهش بارش‌‌ها، افزایش تبخیر و نفوذ آب در زمین موجب کاهش رواناب‌ها شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران، حجم کنونی آب موجود در مخازن سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو را به ترتیب ۱۱۷، ۵۳، ۴۷، ۱۹۷ و ۱۲۰ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: حجم مخزن این سدها در زمان مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۶۶، ۷۰، ۹۰، ۱۹۲ و ۱۴۲ میلیون مترمکعب بوده است.

ارتقایی با بیان اینکه حجم ذخایر پنج سد تامین‌کننده آب تهران در زمان کنونی ۵۳۴ میلیون مترمکعب است، افزود: حجم ذخایر سدهای تهران در زمان مشابه پارسال ۷۶۰ میلیون مترمکعب بود که این امر نشان از کاهش ۲۲۶ میلیون مترمکعبی در مقایسه با زمان مشابه پارسال دارد.

وی ادامه داد: این درحالی است که پارسال سال کم بارانی درمقایسه با مدت مشابه درازمدت در تهران بوده است. مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران میزان آب به حساب نیامده را ۲۶ درصد عنوان کرد و گفت: اکنون در تهران مصرف آب دو برابر نُرم جهانی است.

وی با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی پایتخت‌نشین‌ها تصریح کرد: بخشی از این صرفه‌جویی به اعمال فشار شبکه، کاهش نشتی‌ها و بخشی هم به مصرف‌کنندگان مربوط می‌شود.