خبرگزاری فارس - مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه باز نبودن راه‌های مواصلاتی باعث شده برای تامین آب شهرهای غرب مازندران به مشکل بخوریم، گفت: ۶۵ روستا و ۲۰ درصد شهر تنکابن با مشکل تامین آب مواجهند. حمیدرضا جانباز افزود: بارش برف در مازندران در ۵۰ سال گذشته، بی‌سابقه بوده است که با قطع برق گسترده در غرب مازندران نیز مواجه شدیم و بخشی از منابع آب نیز دچار مشکل شدند. به گفته جانباز ۶۰ درصد منابع تامین آب شهرها نیز دیزل ژنراتور دارند و اینها اقدام به تولید برق کردند و تولید آب کماکان ادامه یافت. وی ادامه داد: بنابراین از استان‌های معین ۱۳ دستگاه دیزل ژنراتور به منطقه اعزام کردیم که متاسفانه، بزرگ‌ترین معضل شهرها، معضل راه‌های مواصلاتی است. وی گفت: در بخش روستایی نیز ۱۴۵ روستا بی‌برق شدند و مشکل آب هم داشتند و در حال حاضر از این تعداد ۶۵ روستا فاقد آب و برق هستند؛ تلاش می‌شود اگر به راه‌های مواصلاتی دسترسی داشته باشیم، مشکل این روستاها را نیز برطرف کنیم.

جانباز گفت: در حال حاضر، دسترسی در شهرها با مشکل مواجه است و به محض اینکه جاده‌ها و راه‌های میان‌شهری، که باید از قبل باز می‌بود، باز شوند، می‌توانیم به روستاها نیز مراجعه کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که میزان خسارت وارد شده به تأسیسات آب و فاضلاب در مازندران چه میزان است، گفت: طبق برآوردی که تاکنون صورت گرفته، حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به تاسیسات آب و فاضلاب خسارت وارد شده است، اما هنوز به‌طور دقیق نمی‌توان در خصوص خسارت صحبت کرد، چرا که هنوز برخی از روستاها و شهرها را به‌دلیل باز نبودن راه‌های مواصلاتی ندیده‌ایم که ببینیم چه میزان خسارت وارد شده است.