دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه اظهار کرد: دولت ما را از حضور سازمان‌های بازرسی و تعزیرات نترساند چراکه در این صورت ممکن است مجددا برخی از مرغداری‌ها عطای تولید را به لقایش ببخشند. مصطفی مصطفوی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: با افزایش تولید بازار متعادل می‌شود و مرغداری‌ها نیز به رغم ضرر و زیان‌هایی که متحمل شده بودند، توانستند این کار را انجام و تولید را افزایش دهند.

وی افزود: از این پس دولت باید با حمایت از تولیدکننده‌ها سعی در حفظ تولید کند و با تشویق خود افزایش تولید را در سطحی پایدار نگه دارد.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه طرح ساماندهی عرضه جوجه گوشتی را طرحی بسیار کلی و پایه‌ای خواند و گفت: علاوه بر این ضرورت دارد براساس این پایه قدم‌های بعدی همچون تامین زنجیره‌های تولید برداشته شود.

مصطفوی با بیان اینکه زنجیره‌های تولید زنجیره‌هایی هستند که شریان اصلی تولید و تنظیم بازار را برعهده خواهند داشت، افزود: بخشی از این زنجیره‌ها باید توسط دولت تقویت و بخشی نیز توسط سرمایه‌گذاری‌های این بخش تامین شود.

وی افزود: زمانی که ۳۵درصد از تولید، تحت پوشش این زنجیره‌ها قرار بگیرد، می‌توانیم بگوییم که به تدریج به سمتی حرکت می‌کنیم که همه مرغدار‌ها از طریق نظام‌های تشکلی وارد چنین سیستمی‌ شوند و بنابراین نیازی به شدت عمل در صنعت مرغداری نیست.

وی با اشاره به این که صنعت مرغداری صنعت آسیب‌دیده‌ای است که نیازمند حمایت است اضافه کرد: طرح ساماندهی طرحی مورد قبول همه است و انتظار داریم که این طرح اجرا شود.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه خاطرنشان کرد: صنعت مرغداری صنعت غذای اکثر مردم ایران است و باید بیش از ۳۵درصد میزان پروتئین پیش‌بینی شده در برنامه چهارم توسعه از طریق طیور تامین شود.

مصطفوی با تاکید بر اینکه مدیریت این صنعت باید به بخش خصوصی واگذار شود، ادامه داد: باید منابعی در اختیار این مدیریت قرار بگیرد که به تدریج بتواند وابستگی خود را به دولت قطع کند.

مصطفوی در پاسخ به این که چرا زنجیره‌های تولید اجرا نشده است، افزود: این زنجیره‌های تولید نیاز به یکسری مقررات و رفع موانع دولتی دارد که با واگذاری تدریجی اختیارات به بخش خصوصی این بخش قادر خواهد بود فقط با مراجعه به سیستم بانکی و دریافت منابع موردنیاز خود این زنجیره‌های تولید را ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه تمام حوزه خلیج فارس و کشور‌های شمالی ایران نیازمند منابع تولیدی کشور ماست، افزود: اگر امکانات بستر‌های مناسب برای این امر فراهم شود این صنعت موفق خواهد شد.

دبیرانجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه خاطرنشان کرد: قیمت دانه سویایی که برای روغن‌کشی وارد کشور می‌شود با حدود ۸۰ تا ۹۰دلار افزایش در یک سال اخیر ۳۰۰دلار در هر تن بود که تعرفه واردات نیز به این قیمت اضافه می‌شد که این افزایش قیمت روی کنجاله سویا و روی ذرت نیز تاثیر

می‌گذاشت.