دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنایع نساجی ایران گفت‌‏: برای حفظ جایگاه کارفرمایان بخش‌خصوصی در چانه‌زنی‌ها و گفت‌وگوهای اجتماعی باید فعالیت کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران به صورت مستمر ادامه یابد. به گزارش ایلنا، جمشید بصیری تصریح کرد: قدرت چانه‌زنی برای بخش‌خصوصی در مسائل مرتبط به قوانین کار و تامین‌‏اجتماعی، روابط کار، موضوعات اقتصادی و محیط زیست بسیار مهم و حیاتی است که این موضوع تنها از طریق تشکل عادی واحد، جامع و فراگیر صنفی- کارفرمایی امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه ضعف عمومی در مدیریت کشور باعث ایجاد تشکل‌های صنفی- کارفرمایی پراکنده متعدد و موازی شده است، افزود‌‏: شاید این سیاست دولت است که با پراکنده نگهداشتن تشکل‌های صنفی، کارفرمایی از تشکیل یک تشکل متحد و واحد برای پیگیری مطالبات صنفی کارفرمایی بخش‌خصوصی جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: در صورت روشن شدن وضعیت کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی و فعالیت این تشکل می‌توان از رشد قارچ گونه تشکل‌های صنفی کارفرمایی جلوگیری کرد و تمامی خواسته‌های صنفی کارفرمایان به صورت یک پارچه پیگیری شود.

«بصیری» تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل تعدد تشکل‌های کارفرمایی در یک صنف، امکان پیگیری مطالبات صنفی یک صنف خاص وجود ندارد.