در صورت موافقت مجلس، نواحی صنعتی از شرایط و امتیازات شهرک‌های صنعتی برخوردار می‌شوند. محمد موسوی، مدیرعامل خانه صنعتکاران، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به انجام نشدن کارشناسی دقیق برای اعطای تسهیلات به بخش صنعت، وجوهی که از این طریق به متقاضیان پرداخت شده، کارایی لازم را نداشته است.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق در بخش‌های صنعتی کشور گفت: متاسفانه دراین بخش توجه مناسبی به دیدگاه‌های کارشناسی نمی‌شود و هم اکنون تسهیلاتی که به صنعتگران اختصاص می‌یابد، نه تنها باعث حل مشکل آنها نمی‌شود، بلکه آنها را به سیستم بانکی بدهکار می‌کند.

او همچنین با بیان این‌که صنایع کشور از نظر کمی از رقم بالایی برخوردار است، گفت: در مقابل، کیفیت تولیدات و صنایع با حجم آنها قابل مقایسه نیست که دلیل اصلی این امر نبود کارشناسی است.

وی، کاهش سود تسهیلات بانکی درسال گذشته را از جمله اقدامات مثبت انجام شده در جهت رشد صنعت ارزیابی کرد و گفت: توجه به صنایع کوچک یکی از راه‌های توسعه صنعت است، ولی تا کنون اقدام موثری در این جهت صورت نگرفته است.

او ادامه داد: بهتر است به جای توجه زیاد به شرکت‌های بزرگ صنعتی، به رشد صنایع کوچک توجه شود و در واقع صنایع کوچک هدایت و راهبری کل صنعت را دردست داشته باشند تا به این ترتیب شاهد توسعه صنایع بزرگ نیز باشیم.

موسوی در ادامه با بیان این‌که نواحی صنعتی در کشور از گستردگی بالایی برخوردار است، گفت: این درحالی است که هم‌اکنون این نواحی از امتیازات و شرایطی که شهرک‌های صنعتی دارا هستند، برخوردار نبوده که این موضوع از سوی خانه صنعتکاران و نمایندگان مجلس در حال پیگیری است. وی ادامه داد: قبلا در برخی مصوبات مجلس، بر برخورداری نواحی صنعتی از امتیازات شهرک‌های صنعتی تاکید شده، ولی نهایی شدن آن نیازمند اتمام کارشناسی مجلس و تصویب نهایی است. به گفته موسوی، هم‌اکنون بیش از ۲۵۰هزار ناحیه صنعتی درکشور فعال هستند.