گروه سوخت و نیرو- در حالی که هنوز پرداخت کارمزد جایگاهداران بنزین به صورت حق‌العمل کاری در پروسه تصمیم گیری قرار دارد، انجمن صنفی جایگاهداران اقدام به انتشار نامه‌ای درباره مشکلات مربوط به کارمزد ارائه سوخت در این جایگاه‌ها کرده و از عدم توجه مسوولان ذی‌ربط به مشکلات جایگاه‌ها انتقاد کرده‌ است. به گزارش «فارس»، مشکلات مربوط به کارمزد جایگاه‌های توزیع بنزین از اجرای فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها و افزایش نامتناسب کارمزد جایگاهداران نسبت به افزایش قیمت بنزین آغاز شد. جایگاهداران معتقد بودند، با توجه به کاهش عرضه بنزین به خصوص بنزین ۷۰۰ تومانی در جایگاه‌ها، ادامه فعالیت آنها اقتصادی نیست. در بخشی از نامه انجمن صنفی جایگاهداران آمده است: آیا سرنوشت بیش از ۲۵۰۰ جایگاه اختصاصی مواد نفتی (پمپ بنزین) با سرمایه‌ای بیش از حدود ۱۱۰۰۰ میلیارد تومان برای دست‌اندرکاران سوال برانگیز نیست؟

پس از هدفمندی یارانه‌ها که قیمت حامل‌های انرژی ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ درصد اضافه شد، مسوولان کارمزدها را حتی به میزان تورم دو سال ۸۹ و ۹۰ (۳۵ درصد) و کاهش فروش ایجاد شده (۵۰ درصد) نیز افزایش ندادند و تنها بین ۱۰ تا ۱۶ درصد به کارمزدها اضافه کردند. آیا با این وضعیت می‌توان به فعالیت ادامه داد؟ (به عنوان مثال نفت گاز به طور متوسط ۱۵۰۰ درصد و بنزین ۷۰۰ درصد افزایش قیمت داشته در حالی که کارمزدها با مشکلات عدیده قبلی ۱۰ تا ۱۶ درصد افزایش داشته است).

قطعا بدانید طرح درجه‌بندی و جریمه و برخوردهای نامعقول تا زمانی که درآمد کافی وجود نداشته باشد، کارآیی ندارد و اثر معکوس دارد؟