شرق رود کارون محوطه‌ای چندهکتاری از گنبدهای نمکی وجود دارد. بسیاری از ساکنان منطقه از این بابت ابراز نگرانی می‌کنند. آیا آب که بالا می‌آید، وجود گنبدهای نمکی می‌تواند تاثیری بر کیفیت آب داشته باشد؟ مسوولان به خوزستانی‌ها می‌گویند: « نگرانی وجود ندارد.» «موضوع تغییر کیفیت آب رودخانه کارون از طریق مجلس و مدیر عامل شرکت آب و نیرو پیگیری شده است و کارشناسان مدارک خود را ارائه کرده‌اند.» این را نماینده مردم شهرستان شوشتر و گتوند در مجلس گفت. وی معتقد است با تلاشی که مجریان احداث سد با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان خارجی و ایرانی انجام داده‌اند، هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و نیرو، «سادات ابراهیمی» اگرچه منکر اصل وجود نمک در مخزن دریاچه سد گتوند علیا نشده است، اما تصریح کرد: «کارشناسان اداره آب و فاضلاب شهری گتوند و مرکز بهداشت شهرستان گتوند از آب این منطقه نمونه‌برداری کرده‌اند و نتیجه آزمایش نشان داد که هیچ‌گونه آلودگی و شوری نمک به وجود نیامده است.»

وی در ادامه از پیگیری سریع موضوع وجود ریز تراشه‌های نمک در بستر رودخانه کارون خبر داد. موضوعی که برای ساکنان به ویژه کشاورزان این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. «در همان لحظه‌ای که اظهاراتی مربوط به وجود ریزتراشه‌های نمک در رودخانه کارون مطرح شد، مسوول دفترم را همراه با معاون و مسوولان فرمانداری و نماینده‌ای از طرف فرماندار به منطقه اعزام کردم.» این نماینده مجلس نتیجه بررسی‌های این گروه را این گونه اعلام کرد: «این موضوع صحت ندارد.»

«ابراهیمی» در ادامه سخنان خود در رابطه با اهمیت احداث این سد پنج میلیارد متر مکعبی گفت: «سد گتوند در جهت رشد و توسعه بخش کشاورزی استان خوزستان به خصوص شهرستان‌های شوشتر و گتوند قطعا موثر خواهد بود.»

به گفته این مقام مسوول، تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این سد هزینه شده است. این سد با تولید دو هزار مگاوات برق می‌تواند نقش موثری در بخش رشد و توسعه بخش کشاورزی استان خوزستان داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های شوشتر و گتوند در مجلس با اشاره به تعهدات مسوولان شرکت آب و نیرو و مقامات محلی منطقه گفت: «بخشی از تعهدات آب و نیرو در حال اجرا است.»

وی از طرف دیگر به تعهدات مسوولان محلی شهرستان نظیر شهرداری و جهاد کشاورزی و لزوم ارائه طرح‌هایشان به مسوولان سد و نیروگاه گتوند اشاره کرد.