گروه صنعت و معدن- با وجود اینکه کارگروه حمایت از تولید بر این عقیده است که تبلیغ کالای خارجی باید ممنوع شود، دولت تصمیم گرفته که به موسسات خارجی اجازه دهد تحت ضوابط خاصی، همچون تولیدکنندگان داخلی،کالای خود را تبلیغ کنند. بر اساس مصوبه بیستم دی ماه دولت موسساتی را که در سایر کشورها، محصولاتی با نام تجاری خاص تولید می‌کنند، در صورت سرمایه‌گذاری در ایران، می‌توانند با ثبت شرکت سرمایه‌پذیر و عرضه محصول تولیدی در کشور، از نام شرکت خارجی سرمایه‌گذار و نام تجاری خاص محصولات یادشده (برند خارجی) استفاده کنند.

بر همین اساس، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، به منظور حمایت از تولید ،جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ورود تولیدات داخلی در بازارهای جهانی، تبصره‌ای به ماده ۷ آیین‌نامه اجرایی قانون ممنوعیت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه اضافه شد. براساس این تبصره، موسساتی که در سایر کشورها محصولاتی با نام تجاری خاص تولید می‌کنند، در صورت سرمایه‌گذاری در ایران می‌توانند در ثبت شرکت سرمایه‌پذیر و عرضه محصولات تولیدشده در ایران با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط، از نام شرکت خارجی سرمایه‌گذار و نام تجاری خاص محصولات یاد شده استفاده کنند در این وضعیت، تفاوت و محدودیتی برای تبلیغات اینگونه محصولات با مواد مشابه داخلی وجود نخواهد داشت.براساس ماده ۷ آیین‌نامه اجرایی قانون ممنوعیت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه (مصوب سال ۱۳۷۸)، «تبدیل نام‌های خاص محصولات ساخت کشورهای دیگر به زبان فارسی الزامی نیست و تغییر اسامی موسسه‌هایی که این نوع محصولات را عرضه می‌کنند، ضرورت ندارد.» به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، این در شرایطی است که مبادی ذیربط در مورد به‌کارگیری نام‌های خارجی در محصولات تولیدشده در ایران یا نام شرکت‌های ثبت‌شده در ایران از طریق سرمایه‌گذاری خارجی، به دلیل فقدان مقررات مربوط، سخت‌گیری می‌کنند. به این ترتیب واردات کالا با نام‌های خاص نسبت به تولید داخلی این کالاها تحت همان نام‌های تجاری، فزونی یافته است. ضمنا در همین جهت، رسانه‌های گروهی در پذیرش تبلیغات اینگونه محصولات محدودیت قائل می‌شوند.

بنابراین با توجه به ضرورت حمایت از تولید و جذب سرمایه‌گذاری خارجی و فراهم شدن امکان قرار گرفتن تولیدات داخلی در بازارهای جهانی، دولت تصمیم گرفت با الحاق یک تبصره به ماده ۷ آیین‌نامه فوق، این مشکل را حل کند.