شرکت ملی نفت ایران با درآمدی معادل 7/90میلیارد دلار پس از شرکت نفت آرامکوی عربستان با 7/199میلیارد دلار درآمد، دومین شرکت بزرگ در میان 100 شرکت بزرگ کشورهای اسلامی است.
دینار استاندارد که این گزارش را منتشر کرده است نوشته است، شرکت ایران‌خودرو با درآمدی معادل ۸میلیارد و ۹۳میلیون دلار و شرکت ملی پتروشیمی ایران با درآمدی معادل ۶/۴میلیارد دلار به ترتیب بیست و چهارمین و چهل و سومین شرکت‌های بزرگ اسلامی قرار دارند.

همانطور که جدول زیر نشان می‌دهد، شرکت ملی نفت ایران در سال 2006 رشدی معادل 20درصد، شرکت ایران‌خودرو رشدی برابر با 12درصد و شرکت ملی پتروشیمی رشدی معادل 30درصد در سال 2006 نسبت به سال پیش از آن تجربه کرده است.
نکته قابل توجه در گزارش دینار استاندارد از شرکت‌های بزرگ مستقر در کشورهای اسلامی، دولتی و نفتی بودن تعدادی از آنها است.
به طور مثال 4 شرکت نخست این جدول را شرکت‌های نفتی-دولتی عربستان سعودی، ایران، کویت و مالزی تشکیل می‌دهند.
سهم ترکیه از ۱۰۰ شرکت بزرگ مستقر در کشورهای اسلامی ۲۴ شرکت، سهم مالزی ۱۷ شرکت، سهم عربستان سعودی ۱۵ شرکت، سهم اندونزی ۹ شرکت و سهم امارات متحده عربی ۷ شرکت است. از ۱۰۰ شرکت بزرگ مستقر در کشورهای اسلامی تنها فقط ۱۳ شرکت کاملا خصوصی‌اند و ۸۷ شرکت بزرگ دیگر یا دولتی یا دولتی-خصوصی به حساب می‌آیند. براساس این گزارش که بر پایه اطلاعات سال ۲۰۰۶ تهیه شده است، درآمد ۱۰۰ شرکت بزرگ اسلامی در این سال با ۶/۱۴درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به ۰۸/۱تریلیون دلار رسید. رشد بیش از ۱۴درصدی درآمد بزرگ‌ترین شرکت‌های اسلامی نشانگر سلامت و بالندگی اقتصادی در جهان اسلام است. قابل ذکر است در گزارش فورچون از ۱۰۰ شرکت بزرگ جهان اعلام شده بود، درآمد این شرکت‌ها در سال ۲۰۰۶ تنها ۱۰درصد رشد داشته است.
در رتبه‌های چهارم تا دهم نیز به ترتیب شرکت‌های زیر قرار گرفته‌اند: شرکت نفتی پتروناس مالزی با 9/50میلیارد دلار، شرکت ملی نفت عراق با 45میلیارد دلار، شرکت ای‌سی ترکیه با 5/34میلیارد دلار، شرکت ملی نفت ابوظبی با 8/30میلیارد دلار، شرکت ملی نفت نیجریه با 8/29میلیارد دلار، شرکت ملی نفت لیبی با 7/28میلیارد دلار و شرکت نفت سوناتراچ الجزایر با 4/28میلیارد دلار.
براساس این گزارش ۲۰شرکت نفتی در میان فهرست ۱۰۰ شرکت بزرگ اسلامی جای گرفته‌اند که در مجموع ۶۵درصد از کل درآمدهای این فهرست را به خود اختصاص داده اند. در عین حال بیشترین رشد درآمدی در این میان به شرکت‌های غیرنفتی اختصاص داشته است.
بیشترین رشد درآمد مربوط به شرکت ساختمان سازی و خدمات ارتباطی عربستان بوده است. این شرکت با رشد 142درصدی در‌درآمد خود طی سال 2006 مواجه شد. پس از آن شرکت کویتی عجیلیتی با 124درصد و شرکت زین با 108درصد به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند.