جزئیات کامل افزایش ظرفیت تولید نفت، گاز و دیگر محصولات جانبی به همراه مهم‌ترین وظایف وزارت نفت تا پایان سال ۹۴ در بسته اجرایی وزارت نفت منتشر شد. هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت نفت و با تایید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری، بسته اجرایی وزارت نفت موضوع ماده ۲۱۷ قانون برنامه پنجم توسعه را در ۱۵ صفحه تصویب و ابلاغ کرده است. در بخش نفت و گاز امروز کجا هستیم؟ کجا می‌خواهیم باشیم؟ مجموعه اقداماتی که ما را از موقعیت کنونی به جایگاه مطلوب آینده هدایت می‌کند، چیست؟ منابع بخش نفت و گاز در آینده چه وضعیتی دارند و باید صرف چه برنامه‌هایی شوند؟ مهم‌ترین سوالاتی است که در این بسته به آنها پاسخ داده شده است. افزایش یک میلیون بشکه‌ای ظرفیت تولید نفت نسبت به ظرفیت تولید نفت در پایان سال ۸۹، افزایش ظرفیت تولید گاز به میزان ۲۵۰ میلیون مترمکعب نسبت به پایان سال ۸۹ و بهره‌برداری حداکثری از میدان گازی پارس جنوبی در این بسته تاکید شده است.

استفاده از روش بیع متقابل در این بسته مورد تاکید قرار گرفت و وزارت نفت موظف شد سند ملی راهبرد انرژی کشور برای یک دوره ۲۵ ساله و برنامه اجرایی طرح جامع انرژی کشور را تدوین و به تصویب دولت برساند.

تکمیل دو پالایشگاه میعانات گازی «خلیج‌فارس» و «فارس» با ظرفیت اسمی به ترتیب ۳۶۰ و ۱۲۰هزار بشکه به صورت سرمایه‌گذاری یا تسهیلات در قالب وجوه اداره شده یکی از وظایف مهم وزارت نفت تا پایان برنامه پنجم در این بسته اعلام شد. در این بسته تاکید شد، وزارت نفت باید سالانه ۲۰ درصد خدمات سوخت‌رسانی به کشتی‌ها (بانکرینگ) و خدمات جانبی در خلیج فارس و دریای عمان را به بخش غیردولتی واگذار کند. اکتشاف سالانه ۵/۱ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال تا پایان برنامه پنجم از وظایف دیگر وزارت نفت در این بسته اعلام شد و ظرفیت تولید نفت خام نیز باید به روزانه ۵ میلیون و ۱۰۶ هزار بشکه در پایان سال ۹۴ برسد.