مجمع عمومی صاحبان سهام ذوب‌آهن اصفهان که در آستانه عرضه سهام این شرکت به بورس اهمیت ویژه‌ای داشت برای رسیدگی به صورت‌های مالی و عملکرد شرکت در سال مالی منتهی به اسفند ۸۶ دوشنبه ۳۱ تیرماه در سالن اجتماعات سازمان ایمیدرو برگزار شد. در این مجمع که با حضور مهندس احمد علی هراتی نیک، معاون وزیر صنایع و معادن، مسوولان شرکت ذوب‌آهن اصفهان، نماینده سازمان حسابرسی و نماینده سازمان بورس اوراق بهادار برگزار شد، با عنایت به اینکه صورت‌های مالی ذوب‌آهن اصفهان افزایش قابل ملاحظه سود جاری و سود انباشته شرکت و افزایش ۳۰درصدی حقوق صاحبان سهام در سال ۸۶ نسبت به سال ۸۵ را نشان داد، عملکرد هیات مدیره و‌صورت‌های مالی شرکت در سال ۸۶ به تصویب رسید.

در این نشست، هراتی نیک، رییس هیات عامل ایمیدرو و معاون وزیر صنایع و معادن،‌ طرح توازن و پروژه‌های بازسازی و بهسازی این شرکت را بسیار مهم و تاثیر‌گذار در صنعت کشور دانست و کسب رکوردهای تولیدی و بهبود شرایط مالی و اقتصادی ذوب‌آهن اصفهان را شایسته قدردانی عنوان کرد و گفت: این تحولات بدون تلاش مستمر مدیران و کارکنان ذوب‌آهن اصفهان حاصل نمی‌شد. وی سپس در خصوص افزایش بهره‌وری در فعالیت‌های شرکت و راه‌اندازی طرح توازن در سال جاری نکاتی را یادآور شد و از اقدامات انجام شده در راستای پذیرش ذوب‌آهن اصفهان در بورس اوراق بهادار اظهار رضایت کرد و ابراز امیدواری نمود که سهام ذوب‌آهن اصفهان هر چه زودتر در بورس اوراق بهادار عرضه گردد.

بهرام سبحانی، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان نیز در این مجمع به شرح رویدادهای شاخص، وضعیت تولید، عملکرد مالی و وضعیت فروش و صادرات این شرکت در سال ۸۶ و همچنین برنامه‌های اجرایی ذوب‌آهن اصفهان در سال ۸۷ و وضعیت پیشرفت طرح توازن پرداخت.

وی در سخنان خود گفت: ذوب‌آهن اصفهان در سال ۸۶ بیش از ۴هزار و ۱۴۴میلیارد ریال سود خالص قبل از مالیات به دست آورده است که نسبت به سال ۸۵ بیش از ۲۷۰درصد رشد را نشان می‌دهد همچنین گردش عملیات مالی ذوب‌آهن اصفهان در سال گذشته بیش از ۴۲هزار میلیارد ریال بوده و در همین سال ۹۷۰میلیارد ریال انواع مالیات، عوارض و حقوق دولتی توسط این شرکت پرداخت گردیده است.

وی افزود: ذوب‌آهن اصفهان در سال ۸۶ بیش از ۲میلیون ۵۷۰هزار تن محصولات نهایی تولید کرده است که نسبت به سال ۸۵ بیش از ۱۰درصد رشد را نشان می‌دهد. مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: میزان فروش و صادرات محصولات این شرکت در سال گذشته ۱۸درصد در تناژ و ۴۸درصد در مبلغ افزایش داشته است که این مقدار بی‌سابقه‌ترین میزان فروش از هنگام بهره‌برداری این شرکت تلقی می‌شود.

ضمن این که این افزایش‌ها باعث شده است تا درآمد حاصل از فروش محصولات فولادی به ۱۷هزار میلیارد ریال بالغ گردد که ۶۳درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

وی سپس به عمده‌ترین برنامه‌های اجرایی شرکت در سال ۸۷ پرداخت و گفت: در سال جاری برای رسیدن به تولید ۲میلیون و ۸۰۰هزار تن محصولات طویل تلاش می‌کنیم که در ۴ ماهه اول این سال با وجود تعمیرات عمده در بخش‌های مختلف کارخانه تولیدات ما فراتر از برنامه بوده است.

مهندس سبحانی دیگر برنامه‌های اجرایی ذوب‌آهن اصفهان در سال ۸۷ را عرضه محصولات در بازار داخلی به میزان ۲میلیون و ۲۰۰هزار تن و در بازارهای جهانی به میزان ۶۰۰هزار تن، دستیابی به ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی در طرح توازن و ۵/۵۲درصد در طرح بهینه‌سازی ظرفیت تولید و تکمیل خطوط جذب چدن دانست.

وی همچنین دستیابی به تولید ۳میلیون و ۶۴۰هزار تن فولاد مذاب، ۳میلیون و ۵۰هزار تن محصولات طویل و ۲۶۵هزار تن شمش قابل فروش، گسترش تحقیقات برای توسعه تکنولوژی در جهت دستیابی به ظرفیت تولیدی ۵میلیون تن در سال با استفاده از زیربناهای موجود را ازجمله اهداف بلند مدت شرکت ذکر کرد.

سبحانی برگزاری مراسم نکوداشت چهلمین سالگرد تاسیس کارخانه ذوب‌آهن اصفهان، برگزاری مراسم بزرگداشت اولین یادواره ۲۸۱ شهید دفاع مقدس ذوب‌آهن اصفهان، طراحی و پیاده سازی سیستم مکانیزه سازماندهی شرکت همسو با سیستم ERP و تحت وب، اخذ گواهی نامه سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای مطابق با OHSAS ۱۸۰۰۱، طراحی و تولید محصولات جدید تیرآهن H و کلاف با مارک C۸۲d و ... را از جمله رویدادهای شاخص شرکت در سال ۸۶ ذکر کرد.

مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان در خصوص اقدامات انجام شده جهت پذیرش شرکت در بورس به ثبت این شرکت تحت شماره ۱۰۴۴۴ در فهرست شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس اشاره کرد و از برگزاری جلسه هیات پذیرش ذوب‌آهن اصفهان در بورس اوراق بهادار در مرداد ماه خبر داد. در ادامه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت توسط نماینده سازمان حسابرسی قرائت شد که هیات مدیره ذوب‌آهن اصفهان نیز در مورد نکات مطرح شده در این گزارش توضیحاتی ارائه کردند.