در ابتدای این نشست مهندس حامد بی‌آزار، معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران گفت: متراژ کل نمایشگاه در سال گذشته ۲۰‌هزار مترمربع بود که امسال چیزی بیش از ۳۵‌هزار مترمربع شده است؛ یعنی حدود ۷۰‌درصد رشد. مساحت سطح غرفه‌‌‌بندی‌شده‌‌ نمایشگاه در سال قبل ۱۲‌هزار مترمربع بود که امسال به ۱۸‌هزار مربع افزایش یافته که معادل حدود ۵۰‌درصد افزایش است. تعداد کل شرکت‌های حاضر در نمایشگاه سال گذشته ۱۴۱شرکت بود؛ اما امسال ۱۹۹شرکت را میزبانی می‌‌‌کنیم. در ادامه، مقانلو، دبیر انجمن صنایع چوب ایران درباره موارد شمول انجمن صنایع چوب ایران گفت: این انجمن شامل شرکت‌های تولیدکننده انواع اوراق فشرده چوبی و کاغذی است که اوراق فشرده چوبی از قبیل MDF، نئوپان و... است. تولیدکنندگان بسیار خوبی در کشور داریم که می‌‌‌توانند با ظرفیتشان کل نیاز خاورمیانه را پاسخگو باشند. بازارهای صادراتی بسیار خوبی داریم و به کشورهای همسایه و کشورهای دیگری که حتی خودشان دارای قدرت در این صنعت هستند، مثل ترکیه هم صادرات داریم.

سپس مهندس نوروزی، دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران توضیح داد: این صنعت مجموعه وسیعی است که بالای ۸‌درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده و بزرگ‌ترین هنرش این است که بعد از صنعت خودرو بزرگ‌ترین صنعتی است که در کشور فعالیت می‌کند. حدود دو، سه سال قبل، پیش از اجرا شدن تحریم‌‌‌های اعلامی از سوی دونالد ترامپ، اتحادیه اروپا تفاهم‌‌‌نامه‌ای را با حضور سایر کسانی که خواهان همکاری با ایران بودند منعقد کرد. در آن شرایط مخاطب ما فقط در اطراف کشورمان ۴۰۰میلیون بود و به‌تنهایی ۸۰میلیون ایرانی نبود. روسیه همیشه خواهان چوب و مبل ایرانی بوده و پول خوبی هم برای آن پرداخت کرده است. قطع شدن گاز و برق به واحدهای ما آسیب می‌زند. البته کارخانه‌های بزرگ ما از ژنراتورها استفاده می‌‌‌کردند و قطعی نداشتند اما واحدهای کوچک‌تر آسیب دیده‌اند. به‌طور میانگین ۶۰‌درصد تامین‌کننده‌‌‌ و ۴۰‌درصد وارد‌کننده هستیم.

در آخر این نشست مهندس عباسی، رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان ایران گفت: تمامی کشورهای توسعه‌یافته و درحال توسعه اهمیت خاصی به این صنعت می‌دهند. خروجی این نمایشگاه می‌‌‌تواند صادرات باشد و ما هم باید تلاش کنیم. در کشور ۶۰‌هزار واحد صنفی و ۲‌هزار واحد صنعتی داریم که در حوزه چوب کار می‌کنند.