به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن رضایی در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان هرمزگان یکی از کانون‌‌‌های اصلی و مبادی ورودی صادرات و واردات کالا، بندر شهید رجایی است که ۸۱‌درصد کالاهایی که با کانتینر به کشور وارد یا از آن خارج می‌شود، از طریق این بندر مهم است.  معاون اقتصادی رئیس‌جمهور افزود: ۵۰‌درصد کالاهای غیرنفتی از همین بندر صادر و وارد می‌شود. بنابراین می‌توان نقش این بندر را در اقتصاد کلیدی قلمداد کرد. برنامه‌‌‌هایی برای توسعه این بندر داریم که انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی مشکلات نیز در این بندر وجود دارد و در انبارهای تملیکی حدود ۹‌هزار کانتینر که شامل حدود ۱۰۰‌هزار تن کالا می‌شود، دپو شده و بلاتکلیف است و زنجیره تولید ثروت و معیشت مردم را معطل کرده است. بیش از آنکه از خارج تحریم باشیم، در این مسائل با خودتحریمی و تحریم داخلی مواجه‌ایم.

رضایی افزود: گره تولید ثروت در سرمایه‌گذاری، تولید و تجارت است و نیاز است در زنجیره رفاه، آسایش و درآمد مردم مشکلات رفع شود. ما به دنبال این هستیم که این گره‌‌‌ها را برطرف کنیم تا اشتغال، درآمد و رفاه مردم بیشتر شود.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تاکید کرد: سیاست ما در دولت سیزدهم این است که زمانی که کالاها وارد لنگرگاه و اسکله می‌شوند، بلافاصله ترخیص و بارگیری شوند و به دست مصرف‌کنندگان برسند. تعلل در این مرحله موجب تحمیل هزینه‌‌‌هایی به کشور می‌شود. رضایی عنوان کرد: بسیاری از کانتینر‌‌‌هایی که در بنادر معطل می‌‌‌شوند، اجاره‌‌‌ای هستند و باید برای آنها دلار خرج کنیم؛ از این رو معطل شدن آنها موجب می‌شود روزانه یک‌درصد به قیمت تمام‌شده کالاها اضافه شود.