گروه صنعت و معدن- فولاد مبارکه آمادگی خود را برای خرید آهن قراضه‌های حاصل از اسقاط خودروهای فرسوده اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اعلام این خبر به ایسنا تصریح کرد: شهرک اسقاط خودروهای فرسوده به هر میزانی که آهن قراضه داشته باشد، توسط این کارخانه خریداری می‌شود. محمد رجایی در مورد میزان مصرف آهن قراضه در مبارکه گفت: ۱۲ تا ۱۵درصد از مواد اولیه مورد نیاز ما از آهن قراضه تامین می‌شود.

بحثی برای فروش فولاد مبارکه به خارجی‌ها نداریم وی اظهار داشت: در حال حاضر کارخانه فولاد مبارکه با راندمان مطلوبی در حال تولید است و بحثی برای خرید آن توسط شرکت‌های خارجی مطرح نیست.

محمد رجایی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، در گفت‌وگو با ایسنا، وجود هر نوع خریدار خارجی برای این شرکت را نفی کرد و گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم و در گذشته نیز چنین موضوعی مطرح نبوده است. این در حالی است که پیشتر ۲ مشتری صاحب‌نام به نام‌های میتال و آبراموف از هند و روسیه برای خرید فولاد مبارکه اعلام آمادگی کرده بودند.

او میزان تولید فولاد را در کارخانه فولاد مبارکه طی سال‌جاری چهار میلیون تن پیش‌بینی کرد و گفت: بخشی از قراضه موردنیاز کارخانه توسط خودمان تولید و بقیه از طریق خرید از داخل یا واردات تامین می‌شود. وی در ادامه با اشاره به تولید دو میلیون تنی فولاد از طریق طرح شهید خرازی و تولید ۷۰۰هزار تن از طریق طرح سبا در قالب مصوبه شورای اقتصاد برای ایجاد ۱۰میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در کشور اظهار کرد: گزارش‌های مربوط به این طرح‌ها تهیه شده و در حال بررسی است.

وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها مناقصه‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد و مدت زمان اجرای طرح حدود سه سال پیش‌بینی می‌شود.

رجایی اظهار امیدواری کرد که مناقصه طرح‌ها در سال‌جاری برگزار شود.