وی با اشاره به اینکه مصرف آب در اول تیرماه در تهران به سه میلیا‌رد و ۶۲۰ میلیون لیتر رسید، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱/ ۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرد: از روز یکشنبه برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف اخطار ارسال شده و در صورت تداوم افزایش، محدودیت مصرف را اعمال خواهیم کرد. وی افزود: الگوی مصرف آب برای هر واحد مسکونی در شهر تهران در یک ماه ۱۴ هزار لیتر (۱۴مترمکعب) آب است. واحدهای مسکونی که تا ۲۸ هزار لیتر (۲۸ مترمکعب) آب در ماه مصرف کنند جزو پرمصرف‌ها و گروهی که بیش از ۲۸ مترمکعب آب در ماه مصرف کنند در رده بدمصرف‌های آب استان تهران قرار خواهند گرفت. بختیا‌ری با اشاره به اینکه سناریوهایی برای روزهای سبز، زرد، نارنجی و قرمز تدوین شده است، گفت: اولویت برخورد با مصارف فضای سبز و بنایی، مشترکان تجاری و دولتی و در آخر پرمصرف‌ها و بدمصرف‌های خانگی خواهند بود. در همین راستا با هماهنگی‌های انجام‌شده با استانداری تهران، تمامی ادارات و نهادهای دولتی این استان مکلف خواهند بود مصارف خود را ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش دهند.

وی تاکید کرد: از اسفند سال ۹۸ تاکنون روزانه بیش از سه میلیون مترمکعب مصرف آب در سطح استان مصرف شده که این رقم بی‌سابقه بوده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با بیا‌ن اینکه دلایل مختلفی باعث افزایش مصرف آب شده است، گفت: امسال به لحاظ وضعیت بارندگی بدترین سال در ۵۰ سال اخیر بوده و شاهد کاهش ۳۵ درصد در میزان بارندگی در کشور و ۳۷ درصدی استان تهران هستیم.

وی بیا‌ن کرد: وضعیت ذخایر سدهای پنج‌گانه سال گذشته بیش از یک میلیا‌رد مترمکعب بوده که امسال به حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسیده که حدود ۳۵۰ میلیون مترمکعب به اندازه حجم دو سد ماملو و لتیا‌ن کاهش منابع آبی داریم.

بختیا‌ری عنوان کرد: البته وضعیت کرونا و افزایش دما نیز در افزایش مصرف آب تاثیر بسیا‌ری داشته است.