بخشی از لوازم خانگی وابسته به مواد اولیه‌ای است که از خارج وارد می‌شود و با توجه به افزایش قیمت ارز افزایش قیمت قابل قبول است، اما هنوز هیچ افزایش قیمتی مصوب نشده بلکه از فضای ایجادشده در نهاده‌ها و قیمت ارز سودجویان سوءاستفاده می‌کنند. گردان افزود: با توجه به اینکه ظرفیت تولید ما حدود ۲۰ میلیون دستگاه است در سال گذشته نزدیک به ۹ میلیون دستگاه لوازم خانگی تولید شده است و هیچ مشکلی در زمینه تولید نداریم. افزایش قیمت در بازار محدود است چون افزایش قیمتی به‌صورت جدی نداشته‌ایم. او تصریح کرد: مشکل اصلی ما در لوازم خانگی قاچاق است که در دستور کار مبارزه قرار گرفته است.

مدیرکل لوازم خانگی وزارت صمت ابراز کرد: بالارفتن قیمت ارز و وقفه در تخصیص ارز و قیمت نهاده‌ها و مواد اولیه در افزایش قیمت لوازم خانگی بی‌تأثیر نیست اما قیمت‌گذاری‌ها باید به‌صورت اصولی و مصوب باشد و با گرانفروشی‌های بی‌واسطه برخورد خواهد شد. گردان افزود: سامانه جامع گارانتی نیز برای جلوگیری از قاچاق کالا و حمایت از حقوق مصرف‌کننده راه‌اندازی خواهد شد. او اضافه کرد: در هفته‌های اخیر جلسات مختلفی برگزار شد و بخش بزرگی از مشکلات مرتفع شده است و وقفه تخصیص ارز نیز برطرف خواهد شد تا تولید بدون وقفه ادامه داشته باشد. بانک مرکزی برای برخی تعرفه‌ها ارز نیمایی در نظر گرفته است. مدیرکل لوازم خانگی وزارت صمت اعلام کرد: فرآیند قیمت‌گذاری‌های رسمی در روزهای آینده تعیین تکلیف خواهد شد و برای حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده تلاش خواهیم کرد.

در همین راستا مدیرکل نظارتی سازمان حمایت گفت: حداکثر تغییر قیمت لوازم خانگی تایید شده تا ۲۰ درصد بوده که برخی شرکت‌ها اعمال کرده‌اند. مجتبی جواهریان افزود: امروز نیز افزایش قیمت نامتعارفی در بازار مشاهده نشد اما محصولات وارداتی قاچاق به دلیل نداشتن قیمت خاص فروشندگان ممکن است لوازم را با قیمت‌های متفاوتی عرضه کنند. جوهریان افزود: شرکت‌ها برای مقطع خاصی از زمان مواد اولیه تهیه کرده‌اند ولی تغییرات قیمت مواد اولیه از طریق بورس راستی‌آزمایی می‌شود. مدیرکل نظارتی سازمان حمایت گفت: شرکت‌های متقاضی افزایش قیمت کالای خانگی افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی را پیشنهاد داده‌اند اما سازمان حمایت در جمع‌بندی‌ها به افزایش ۲۵ درصدی رسیده و تا هفته آینده قیمت واقعی متناسب اعلام خواهد شد.