جمشید فروزش با بیان اینکه عرضه مستقیم محصولات شوینده و ضدعفونی‌کننده در میادین میوه و تره‌بار و چند ایستگاه مترو در حال انجام است، اظهار کرد: عرضه ژل ضدعفونی‌کننده نیز در این اماکن در حال انجام است و در مورد سایر مواد شوینده نیز عرضه در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ادامه دارد. وی با بیان اینکه در مورد تامین مواد شوینده، نگرانی و کمبودی وجود ندارد، افزود: در مورد تولید محصولات ضدعفونی‌کننده با توجه به اینکه شرکت‌ها از قبل آمادگی تولید را نداشته‌اند در حال طی فرآیند تولید هستیم به‌طوری که پروانه‌های لازم برای تولید صادر شده و شرکت‌ها در حال تامین مواد اولیه از جمله سهمیه الکل و همچنین تامین ظرف‌های بسته‌بندی هستند.

فروزش با بیان اینکه طی چند روز آینده مشکل کمبود ژل ضدعفونی‌کننده کاملا برطرف می‌شود، گفت: شرکت‌هایی که از قبل تولید این محصول را داشته‌اند، از ۱۰ روز پیش در حال عرضه تولیداتشان هستند و در عین حال مشکلی از نظر تغییر خط تولید مایع شوینده به مواد ضدعفونی‌کننده وجود ندارد و کارخانه‌ها با کوچک‌ترین تغییری می‌توانند نسبت به این تولید اقدام کنند.

وی از صدور ۱۰۸ پروانه جدید برای تولید محصولات ضدعفونی‌کننده در کارخانه‌های تولید مواد شوینده خبر داد و افزود: کارخانه‌هایی که از قبل تولید این محصولات را داشته‌اند حالا در سه شیفت مشغول تولید هستند ولی شرکت‌های جدید باید علاوه بر تامین مواد اولیه و لوازم بسته‌بندی، اقداماتی مانند طراحی لیبل و مجوزهای دیگر را انجام دهند. به گفته عضو هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، صدور شماره پروانه تولید برای کارخانه‌ها ۲۴ ساعته انجام می‌گیرد ولی تطبیق ماشین‌آلات و تامین ظرف و الکل نیاز به زمان دارد. وی در مورد تولید ماسک در کارخانه‌های زیرمجموعه انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی نیز گفت: شرکت‌های شوینده نمی‌توانند تولید ماسک داشته باشند و فقط می‌توانند علاوه بر محصولات شوینده، ژل و مایع ضدعفونی‌کننده نیز تولید کنند. فروزش افزود: تولید ماسک، فرآیند و ماشین‌آلات خاصی دارد و این تولیدکنندگان زیر نظر اتحادیه جداگانه‌ای فعالیت می‌کنند.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع شوینده ادامه داد: تولیدکنندگان ماسک هم با وزارت بهداشت در ارتباط هستند و هم از نظر صنفی با وزارت صنعت مرتبط می‌شوند.