پورهاشم افزود: این پروژه در مدت یک سال اجرا و به شبکه سراسری وصل خواهد شد و این نیروگاه در هر ساعت به‌طور تقریبی ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ مترمکعب گاز صرفه‌جویی کرده و در جلوگیری از آلودگی هوا تاثیر بسزایی دارد. پورهاشم با اشاره به تاسیس شرکت پویاانرژی در سال ۹۶ و تامین کل برق استان سمنان توسط این شرکت افزود: استراتژی شرکت در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر تولید ۱۰۰مگاوات نیروگاه خورشیدی در سراسر کشور به ویژه در شهرهای سمنان، شاهرود و سیرجان است.

وی ادامه داد: پروژه بعدی ۱۰مگاواتی نیروگاه خورشیدی شرکت در شاهرود خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پویاانرژی با اشاره به اینکه سمنان پتانسیل بالایی برای تولید انرژی خورشیدی دارد، گفت: وزیر نیرو به‌تازگی طرح توسعه بخش بخار نیروگاه‌های سمنان و شاهرود را به‌عنوان طرح‌های اولویت‌دار سال ۹۸ به صندوق توسعه ملی معرفی کرده است.  وی ادامه داد: این دو نیروگاه بدون مصرف هیچ سوختی روی هم ۳۶۰ مگاوات برق (هرکدام ۱۸۰ مگاوات) تولید خواهند کرد و از سیکل ساده به ترکیبی تبدیل می‌شوند. به گفته وی، سرمایه‌گذاری برای این طرح حدود ۲۶۰ میلیون یورو پیش‌بینی شده که صندوق توسعه ملی ۲۰۵ میلیون یورو از این مبلغ را تامین خواهد کرد. پورهاشم بانک سپه را به‌عنوان بانک عامل معرفی شده از سوی شرکت به صندوق توسعه ملی اعلام کرد و افزود: در صورتی که ارز اختصاص‌یافته به طرح مزبور را دریافت کنیم، این طرح ظرف مدت ۳۲ تا ۳۶ماه آینده به مدار می‌آید. وی ادامه داد: با راه‌اندازی این طرح در دو نیروگاه شاهرود و سمنان ۱۰۰هزار مترمکعب در ساعت صرفه‌جویی انرژی ایجاد می‌شود که این رقم چند میلیون یورویی در سال خواهد بود.

مدیرعامل پویا انرژی از وجود پروژه کوچک دیگری با توربین انبساطی در سمنان خبر داد که براساس آن تبدیل فشار گاز از ایستگاه ورودی نیروگاه ایجاد شده و ۱۰ تا ۱۲ مگاوات برق بدون هیچ سوختی تولید می‌کند. پورهاشم در ادامه با اشاره به عدم تغییر قیمت برق از سوی دولت و افزایش چندبرابری قیمت قطعات و تعمیرات و حقوق و دستمزد، گفت: اگر دولت به بخش خصوصی تولیدکننده برق کمک نکند معضل بزرگی در این زمینه ایجاد خواهد شد. وی افزود: ما در سال ۹۶ نیروگاه سمنان و شاهرود را با ۳۰ میلیارد تومان تعمیرات اساسی کردیم، در‌حالی‌که سال آینده برای همین امر باید ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه کنیم.