دنیای اقتصاد: رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه وزارت مسکن و شهرسازی به دنبال خرید ۲ میلیون تن سیمان از واحدهای تولیدکننده است گفت: مجموع مدیران عامل شرکت‌های سیمانی به توافق درباره سهمیه‌بندی تولید رسیده‌اند. محمد اتابک با اشاره به اینکه برای حل چالش‌های صنعت سیمان اتفاق‌های مثبتی افتاده است، گفت: بعد از جلسه‌ای که با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری برای حل معضلات صنعت سیمان تشکیل شد، دستور شکل‌گیری کمیته‌ای برای حل چالش‌های صنعت سیمان داده شد و این کمیته تشکیل شد و وزیر صنعت، معدن تجارت هم به‌عنوان رئیس جلسه مواردی را مشخص کرد، بخشی از کارها را انجمن برعهده قرار گرفت و بخشی هم دیگر نهادها از جمله وزارت مسکن و شهرسازی که تاکنون اقدامات مثبتی را انجام داده‌اند.

او در ادامه به کارهایی که از سوی وزارت مسکن و شهرسازی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: همکاری خوبی وزیر مسکن و شهرسازی و مسوولان این وزارتخانه برای حل چالش‌های صنعت سیمان در کشور داشته‌اند و طبق تعهداتشان در جلسه کمیته سامان‌دهی وضعیت صنعت سیمان به دنبال خرید ۲ میلیون تن سیمان هستند و در این رابطه مذاکراتی را نیز با سازمان برنامه داشته‌اند درباره نحوه خرید و نحوه گرفتن وجه داشته‌اند. این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه اعضا صنف هم قدم‌های خوبی برای رفع چالش برداشته‌اند، گفت: در خود صنف هم اتفاقات مثبتی افتاده است، هم بحث ساماندهی صادرات شروع شده و قیمت‌ها در مرزهای مختلف در حال تعیین شدن هستند که اعلام خواهد شد. علاوه براین مهم ‌تر از همه اینکه برای جلوگیری از تخفیفات اضافه اقداماتی انجام شده است و در یک نشست، مجموع مدیران عامل شرکت‌های سیمانی تصمیم گرفتند که محکم روی این موضوع تاکید داشته باشند و حتی یک ناظر و بازرس را تعیین کردند تا هم سهمیه‌هایی که مازاد بر نیاز کشور است تولید نشود و هم سهمیه‌‌بندی تولید اتفاق بیفتد.

اتابک در ادامه گفت: مدیران عامل شرکت‌های سیمانی تصمیم گرفتند به میزانی که ما نیاز و قابلیت صادرات داریم تولید کنند و از دپو کردن جلوگیری شود تا شاهد از بین رفتن سرمایه‌های ملی نباشیم. رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در ادامه گفت: برای ادامه این روند مثبتی که برای حل چالش‌های صنعت سیمان شروع شده است در جلسه بعدی کمیته سامان‌دهی صنعت سیمان کشور به دنبال مذاکراتی برای دریافت تسهیلات بانکی و ارزی هستیم تا بتوانیم چالش‌ها را برطرف کنیم. وی با بیان اینکه عزم دستگاه‌های اجرایی و اعضا صنف درکنار هم می‌تواند به حل مشکلات منجر شود، گفت: خوشبختانه شرایط بیرونی نیز امیدوارکننده است و به نظر می‌رسد که بازار و صنعت مسکن نیز کم کم در حال تکان خوردن و خارج شدن از رکود است که این هم می‌تواند برای صنعت سیمان اتفاق بسیار مثبت و روشنی باشد.