به گفته وی در نشست فعالان اقتصادی کشور با رئیس‌‌‌جمهوری، چالش‌ها و ظرفیت‌‌‌های توسعه گلستان نیز مطرح شد. یوسفی اظهار کرد: حال و روز تولید در استان گلستان خوب نیست و تولیدکنندگان مشکلات بسیاری دارند که باید مرتفع شود. وی بر حل ناترازی برق، گاز و منابع پولی و بانکی بر سر راه فعالان اقتصادی استان توسط دولت چهاردهم برای مشارکت هرچه بیشتر در جهش تولید و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی در گلستان تاکید کرد. یوسفی ادامه داد: سرمایه‌گذاری برای شرکت فعالان اقتصادی گلستان در نمایشگاه‌‌‌های بین‌المللی، هدف‌گذاری مهم اتاق بازرگانی گرگان در سال‌جاری است. وی گفت: برپایی دو نمایشگاه بین‌المللی در عشق‌‌‌آباد ترکمنستان و آلماتی قزاقستان برای شهریور و آبان امسال تدارک دیده شده است.

یوسفی با اشاره به اینکه همجوار بودن با دو کشور همسایه ترکمنستان و قزاقستان فرصت بسیار مناسبی را برای توسعه تجاری گلستان فراهم آورده است، افزود: حضور در نمایشگاه‌‌‌های این دو کشور و دیگر نمایشگاه‌‌‌های تخصصی از اولویت‌‌‌های اتاق بازرگانی گرگان است. وی یادآور شد: همسایگی و مشترکات قومی با ترکمنستان، فعالیت گمرکات اینچه‌‌‌برون و ارتباط با آسیای میانه، ارتباط هوایی با اکتائو قزاقستان، صدور ویزای ۱۴ روزه از سوی قزاقستان، سکونت اقوام قزاق در گرگان و فعالیت کنسولگری قزاقستان در گرگان از جمله ظرفیت‌‌‌های توسعه صادرات برای گلستان به شمار می‌رود. یوسفی خاطرنشان کرد: بهترین بازارهای هدف صادرات کالای تولیدی از گلستان، کشورهای همسایه در آسیای میانه است. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: بی‌توجهی به توسعه بخش کشاورزی استان با برداشتن موانع، یکی از مهم‌ترین مشکلات به شمار می‌‌‌رود اما تاکنون از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی استان استفاده نشده است.

وی ادامه داد: قیمت‌‌‌گذاری دستوری برای تولید محصولات کشاورزی، یکی از موانع توسعه اقتصادی استان گلستان به شمار می‌‌‌رود. یوسفی حمایت از تولید جو در گلستان را دیگر برنامه اتاق بازرگانی گرگان برشمرد و افزود: امسال کشاورزان در فروش جو به دلیل قیمت پایین در بازار، دچار مشکل شده بودند که با پیگیری اتاق بازرگانی گرگان، سازمان تعاون روستایی با قیمت هر کیلوگرم ۱۰۰‌هزار ریال محصولات را خریداری کرد.