وی افزود: در این نشست پیشنهاد شد که به منظور تبادل تجربیات، «کمیته هماهنگ‌کننده کلان‌شهرها» راه‌‌‌اندازی و همچنین زمینه‌‌‌ای فراهم شود تا شهروندان اصفهانی از «اصفهان کارت» و شهروندان مشهدی از «من کارت» برای بهره‌‌‌مندی از حمل‌ونقل عمومی در هر دو شهر استفاده کنند.

حق‌‌‌شناس با اشاره به بازدیدهای نمایندگان دو معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری‌‌‌های اصفهان و مشهد از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و آشنایی با معضلات ترافیکی این دو شهر گفت: وجه مشترک شهرهای مشهد و اصفهان توریستی بودن آنهاست که می‌تواند تجربیات ارزنده‌ای را در حوزه گردشگری در اختیار دو شهر قرار دهد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان، ترافیک را از مهم‌ترین چالش‌‌‌های شهر مشهد دانست و افزود: دو‌هزار ناوگان اتوبوسرانی، دو خط مترو و تعداد قابل‌توجهی تاکسی و تاکسی تلفنی و اینترنتی در شهر مشهد فعالیت دارند و به جابه‌جایی حدود ۶ میلیون مسافر در روز می‌‌‌پردازند.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد اخیرا زمینه ورود حدود ۱۰۰‌هزار موتور برقی را به عرصه حمل‌ونقل عمومی شهر فراهم کرده است، اعلام کرد: حدود ۱۰‌هزار شهروند مشهدی برای خرید این موتورها اقدام کرده‌‌‌اند.

حق‌‌‌شناس با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان نیز اقدامات قابل‌توجهی را در راستای کاهش معضلات ترافیکی انجام داده است، گفت: پارکینگ مکانیزه و جایگاه‌‌‌های بنزین تک‌سکویی از این اقدامات است. وی راه‌‌‌اندازی دوچرخه هوشمند در اصفهان بر اساس الگوی شهر مشهد را از پیشنهادهای مطرح‌شده در نشست معاونان و مدیران حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری‌‌‌های اصفهان و مشهد دانست و افزود: در پایان این دیدار تفاهم‌‌‌نامه فناوری حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری‌‌‌های اصفهان و مشهد توسط شرکت مهندسی نیک‌‌‌اندیش اصفهان و شرکت توسعه ارتباطات ترافیک (تات) مشهد امضا شد.