photo_۲۰۲۴-۰۶-۲۵_۱۴-۰۰-۳۹ copy

خوشبختانه برای بیشتر صنایع و تولیدات آنها، مواد اولیه مناسب و استاندارد در کشور وجود دارد و این به نقشه راه افزایش و استمرار تولید کمک‌های بزرگی کرده است. ما در هلدینگ موفق شدیم در تولید برخی از لوازم خانگی پر‌استفاده مانند تلویزیون، یخچال، لباسشویی و...، افزایش تولید با نگاه جدی به افزایش کیفیت داشته باشیم. در این مسیر با افزایش تنوع محصولات که قابلیت‌های مختلف برخی از آنها در حد استانداردهای جهانی بوده توانستیم نیاز مصرف‌کننده و از سوی دیگر سهم بازار خود را افزایش دهیم و عملا در این حوزه یکی از بازیگران اصلی در کشور هستیم.  به عنوان مثال در حوزه لباسشویی، با مهندسی معکوس توانستیم محصولات خود را هم‌تراز محصولات برند ال‌جی کره تولید کنیم. در حوزه جاروهای شارژی نیز کیفیت تولید محصولات به اندازه‌ای است که با محصولات خوب دنیا می‌تواند رقابت کند.

در خصوص تولید ماشین‌های ظرفشویی و مایکروویو نیز این موضوع صدق می‌کند و استانداردهای سختگیرانه در خصوص این کالاها وجود دارد تا کالایی تولید شود که رضایت مشتری را در بر داشته باشد.  واقعیت این است که در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات موجود در رابطه با تحریم‌ها، بیشتر برنامه شرکت‌های تولیدی از جمله هلدینگ گلدیران و جی پلاس به سمت توسعه زیرساخت و تجهیز خط تولید بوده تا به این شکل بتوانیم بخشی از کمبودها را جبران کنیم و وابستگی به سایر کشورها را کاهش دهیم. به دلیل حضور شرکت در بورس و انتشار اعداد و ارقام در کدال، عملکرد مالی بسیار شفافی داریم و بنابراین برای سال‌های آینده رشد بسیار خوبی را برای این مجموعه خواهیم داشت که حاصل شفافیت مالی و وجود زیرساخت توسعه‌یافته خواهد بود. 

متاسفانه ما با پدیده رکود بازارهای فروش مواجه هستیم و لزوم عبور از فروش سنتی لازم به نظر می‌رسد. مقوله فروش در دنیا تبدیل به یک علم شده و بسیاری از کمپانی‌های بزرگ از فروش سنتی فاصله گرفته‌اند. به همین دلیل ورود به بازارهای جدید و فروش محصولات به شیوه‌های مدرن بسیار اهمیت دارد. حجم بسیار بالای فروش کالا به صورت دیجیتال موید این موضوع است که در ایران نیز همگام با سایر کشورهای جهان باید از سیستم فروش سنتی به سمت فروش مدرن رفت.  همچنین در حوزه شبکه‌های فروش و با استفاده از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، توانسته‌ایم موفقیت‌هایی را کسب کنیم. البته در همین راستا از شبکه خرده‌فروشی اختصاصی هم با کمک از شرایط موجود استفاده می‌کنیم که در مجموع و در شرایط رکود فعلی که در برخی بازارها مانند لوازم خانگی وجود دارد، سعی کردیم سیستم فروش خود را ارتقا دهیم تا رقابت با سایر رقبا را حفظ کنیم.  از سوی دیگر از بازار سیستم فروش اعتباری و اقساطی با سود معقول و مناسب نیز دور نشده‌ایم چرا که این رکود موجود در بازار به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و وجود تورم در اقتصاد کشور بوده است.

در سیستم فروش اعتباری نیاز است که شبکه بانکی همکاری بهتر و مناسب‌تری با تولیدکنندگان و همچنین توزیع‌کنندگان کالا داشته باشد تا به این صورت کالاهای تولیدشده با سهولت بیشتری به فروش رفته و نیاز مصرف‌کننده نیز بر‌طرف شود. خوشبختانه همه تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی به سمت افزایش عمق تولید و همچنین افزایش کیفیت محصولات گام بر‌می‌دارند که آینده امیدوارکننده‌ای را رقم می‌زند. در این خصوص توسعه و ورود تکنولوژی جدید و به‌روز دنیا و همچنین استفاده از قابلیت‌های جدید مارکتینگ و بازاریابی نیز کمک‌های بسیار موثری خواهد داشت. در کل به نظر می‌رسد آینده تولید لوازم خانگی در ایران همراه با افزایش تولید کمی و کیفی و افزایش تنوع محصولات باشد و مصرف‌کننده به رضایت بیشتری از کالای تولیدشده خواهد رسید.