آیت الله رهبر، مسوول هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت در این همایش گفت: ذوب‌‌آهن اصفهان به‌‌عنوان اولین تولیدکننده فولاد در ایران بزرگ‌ترین جنگل دست کاشت را در خاورمیانه داراست که این رویکرد نشان از تعهد زیست‌‌محیطی والای این شرکت است. وی تصریح کرد: این مجتمع عظیم صنعتی با تعریف طرح‌‌های گوناگون همواره سعی داشته در راستای سلامت کارکنان و جامعه، استانداردهای زیست‌‌محیطی را رعایت کند و برنامه‌‌های خوبی را نیز در حال اقدام دارد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌‌زیست استان اصفهان نیز در این همایش گفت: ذوب‌‌آهن اصفهان طرح جامع مدیریت زیست‌‌محیطی را از حدود ۲ سال پیش آغاز کرده و امروز به همراه مدیرعامل این شرکت از طرح‌های در دست اقدام ذوب‌‌آهن اصفهان دیدن کردیم.

احمدرضا لاهیجان‌‌زاده افزود: این طرح‌‌ها که پیشرفت‌‌های مختلفی دارند و برخی نیز در مرحله آغاز هستند، بر اساس برنامه زمان‌بندی در بازه سه‌‌ساله به بهره‌‌برداری می‌‌رسند که درنتیجه بخش عمده مشکلات مربوط به آلایندگی این شرکت حل می‌شود.

مدیرکل مدیریت ستاد بحران استانداری اصفهان هم در این همایش از تلاش‌‌های مجموعه ذوب‌‌آهن اصفهان در راستای تولید و اقدامات مربوط به ایمنی، بهداشت و محیط‌‌زیست قدردانی کرد و گفت: از ۵۰ مخاطره شناخته‌‌شده در کشور، امکان رخ دادن ۴۲ مخاطره در استان اصفهان وجود دارد که باید برای مقابله با همگی آنها آمادگی و برنامه داشته باشیم.

منصور شیشه‌‌فروش، مخاطرات مربوط به کم‌‌آبی، قطع برق و گاز و همچنین آلودگی هوا را در بخش صنعت بسیار مهم دانست و افزود: صنایع باید در این حوزه‌‌ها برنامه‌‌ریزی کنند و به‌‌خصوص در حوزه محیط‌‌زیست و رفع آلایندگی، تمام تلاش خود را به کار گیرد تا روزهای ناسالم کمتری به لحاظ آلودگی هوا داشته باشیم.

وی افزود: صنایعی که در استان اصفهان هستند، مزایای زیادی برای کل کشور ایجاد می‌کنند به همین دلیل سبد انرژی آنها نباید در سبد انرژی استان محاسبه شود تا بخش تولید با مشکل تامین انرژی مواجه نشود.

مدیرکل مدیریت ستاد بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: ذوب‌‌آهن اصفهان در قالب طرح جامع زیست‌‌محیطی، ۳۶ اقدام در حال اجرا دارد که می‌تواند شرایط زیست‌‌محیطی این شرکت را متحول سازد.

مهدی کوهی، مدیرعامل ذوب‌‌آهن اصفهان نیز در ادامه گفت: این مجتمع عظیم صنعتی از بدو تاسیس تاکنون، همگام با تولید محصولات فولادی بر اساس استانداردهای روز دنیا، طرح‌های متنوعی را در سه بخش آب، خاک و هوا تعریف کرده است.

وی اظهار کرد: همکاران من در ذوب‌‌آهن اصفهان تعداد ۳۶ طرح زیست‌‌محیطی را از گذشته طراحی کردند که از این تعداد ۱۶ طرح در بخش هوا و ۶ طرح در حیطه آب و پساب است.

مدیرعامل ذوب‌‌آهن اصفهان خاطرنشان کرد: تعداد ۱۶ طرح یادشده هم‌‌اکنون از پیشرفت ۴۲ درصدی برخوردار هستند.

مهدی کوهی با اشاره به اینکه ذوب‌‌آهن اصفهان همواره تعامل بسیار خوبی با اداره محیط‌‌زیست شهرستان لنجان و اداره کل محیط‌‌زیست استان اصفهان دارد، اظهار کرد: گزارش جامع طرح‌‌های زیست‌‌محیطی ذوب‌‌آهن اصفهان در قالب یک طرح جامع در دست تدوین است تا در نشستی که با مسوولان اداره کل حفاظت از محیط‌‌زیست شهرستان و استان در آینده نزدیک برگزار می‌‌گردد، ارائه شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این همایش گفت: ذوب‌‌آهن اصفهان در پیشرفت صنعتی کشور نقش خود را به‌‌خوبی ایفا کرده است و امروز باید از این صنعت مهم حمایت شود.

حمید گله‌‌داری افزود: ذوب‌‌آهن اصفهان در همه عرصه‌‌های مربوط به بهداشت و سلامت ازجمله معاینات دوره‌‌ای کارکنان، تهیه لوازم و تجهیزات بهداشتی و ایمنی و مسائل زیست‌‌محیطی، فعالیت‌‌های مناسبی انجام داده است.