مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اعلام مطلب فوق افزود: با اینکه میزان بارش‌ها از اول مرداد ماه سال‌جاری تاکنون، در مقایسه با بارش ۵/ ۶ میلی‌متری مدت مشابه مرداد ماه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته میزان ذخایر سدهای پنج‌گانه تامین‌کننده آب شرب تهران به ۵۴۳‌میلیون مترمکعب رسیده که این میزان نسبت به‌روز مشابه سال گذشته که ۶۴۶‌میلیون مترمکعب بود، با کاهش ۱۰۳‌میلیون مترمکعبی روبه‌رو شده است. محمد شهریاری با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، میزان ورودی به مخازن سدهای پنج‌گانه استان تهران به ۱۰۶۴‌میلیون مترمکعب رسید، گفت: این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۲۷۰‌میلیون مترمکعب بود که حدود ۱۶‌درصد کاهش یافته است. وی با اشاره به بارندگی‌‌‌های اخیر در مرداد و ثبت رکورد جدید به جهت مقدار بارندگی‌ها در مقایسه با متوسط بلندمدت، خاطرنشان کرد: از ابتدای مهر ۱۴۰۰ تاکنون ۶/ ۲۰۸ میلی‌متر بارش در حوزه عملکرد استان تهران به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با متوسط بلندمدت که ۷/ ۲۷۴میلی‌متر است، همچنان با کاهش همراه است.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر در بالادست سدها اثر افزایشی ورودی مخازن سدها گذاشته که این افزایش حدودا معادل ۵/ ۱۶‌میلیون مترمکعب بوده و بیشترین میزان تاثیر نیز در حوزه شرق تهران و سد ماملو بوده است، ادامه داد: حجم ذخایر آبی سدهای ماملو، لتیان و لار، در حال حاضر به ترتیب ۶۵ و۴۸ و۷۵‌میلیون مترمکعب است که این حجم در روز مشابه سال گذشته به ترتیب ۹۴ و ۵۱ و ۹۷‌میلیون مترمکعب بوده است. شهریاری در خصوص حجم ذخیره آب سدهای امیرکبیر و طالقان افزود: حجم ذخایر آبی سدهای مذکور در حال حاضر به ترتیب ۱۱۴ و ۲۴۱‌میلیون مترمکعب است، در حالی که در روز مشابه سال گذشته، حجم ذخایر آبی این سدها، به ترتیب ۱۴۷ و ۲۵۷‌میلیون مترمکعب بوده است.

این کارشناس صنعت آب، با تاکید بر اینکه تامین آب شرب پایدار برای شهروندان جزو مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت است ادامه داد: با توجه شرایط اقلیمی کشور، صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش‌‌‌های مختلف مصرف، امری ضروری است و باید مورد توجه همه اقشار جامعه قرار گیرد. وی گفت: امید است با مدیریت صحیح و تلاش مضاعف خدمتگزاران مردم در صنعت آب و همچنین همراهی عموم شهروندان در رعایت الگوی بهینه مصرف به‌ویژه در روزهای باقی‌مانده از فصل تابستان، بتوانیم بدون کمترین مشکل و چالشی شرایط مطمئن و پایداری در زمینه تامین آب شرب مورد نیاز شهروندان داشته باشیم.