فقدان شناخت مدیران دولتی از مسائل بازار

وی با اشاره به محتوای شعار سال بیان کرد: شعار امسال؛ تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است که می‌تواند موتور محرک جامعه باشد. باید در سایه تحقق عملیاتی این شعار شاهد آثار اجتماعی و دانش مطلوب آن در بین آحاد مختلف مردم مخصوصا نسل جوان بوده و امید به آینده داشته باشیم.

حسنی تاکید کرد: باید برای تولید دانش‌بنیان در تمامی ‌کسب و کارهای کوچک که معمولا یک چالش یا یک معضل در زمینه خاص دارند تسهیلاتی ارائه شود که مسیر را جهت غلبه بر مشکلات هموار سازد. وی افزود: همواره تولیدکننده و فروشنده طالب رونق بازار است؛ اما اینکه چگونه می‌توان بازار را پرتوان، فعال و رونق داد باید از سوی برنامه‌ریزان اقتصادی و دولت فراهم شود. اصناف در تصمیمات مربوط به تولید و توزیع به قدر نیاز و کافی نقش ندارند. دولت در این زمینه می‌تواند از نظرات خبرگان این حیطه برای توسعه تولید دانش‌بنیان استفاده کند.

حسنی تصریح کرد: طبق عقیده اکثر کارشناسان وظیفه اصلی دانش‌بنیان‌ها؛ ابداع، اختراع و کشف روش‌های جدید و به روز برای رفع معضلات است. تولیدکنندگان و فعالان زیادی در صنایع مختلف از جمله صنعت تولید لوازم خانگی داریم. تولید در صنعت لوازم خانگی سال‌هاست که در کشور به شکل خط تولید ادامه یافته در حالی که این روند نیازمند داشتن صنعت لوازم خانگی است. خط تولید به این معناست که تولیدات اکثرا مونتاژ می‌شود در حالی که صنعت لوازم خانگی در همه مراحل توسط تولیدکنندگان و صنعتگران کشور تامین می‌شود.

وی با اشاره به وجود اینترنت اشیا در سراسر جهان، بیان کرد: با پیشرفت تکنولوژی در دنیا امروزه اینترنت اشیا (IOT)  ایجاد شده و به لطف ظهور تراشه‌های ارزان کامپیوتری و شبکه بی‌سیم در همه جا و همه وقت این امکان هست که اشیا از یک قرص کوچک تا هواپیمای بزرگ به اینترنت متصل و به بخشی از اینترنت اشیا تبدیل شود. این اتصال سطحی از هوشمندی دیجیتال را به آنها اضافه می‌کند و به اشیا امکان تعامل با دیگر اشیا با بهره‌گیری از داده‌های بی‌درنگ بدون دخالت انسان را می‌دهد. رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آشپزخانه تهران تصریح کرد: ما می‌توانیم با حمایت و پشتیبانی دولت در عرصه لوازم خانگی به یکی از بزرگ‌ترین قطب‌ها تبدیل شویم؛ اما متاسفانه پس از سال‌های زیاد هنوز به کار مونتاژ مشغولیم.