سهام این شرکت در بورس‌‌های لوکزامبورگ، نیویورک، مادرید، ژوهانسبورگ، یورونکست پاریس و یورونکست آمستردام دادوستد می‌‌شود. به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از فوربس، در سال ۲۰۲۱، کل تولید فولاد خام و سنگ آهن این شرکت به ترتیب بالغ بر ۶۹ میلیون تن (میلیون متریک تن) و ۵۱ میلیون تن شد. در این بین، سازمان بهداشت جهانی به‌طور فعال در حال بررسی معیارهای پایان دادن به پاندمی است، زیرا بسیاری از کشورها محدودیت‌های بهداشتی را برای تحریک رشد اقتصاد کلان خود لغو کرده‌اند و این اتفاق نیز می‌تواند در روند صعودی آرسلورمیتال تاثیر بسزایی داشته باشد. اما در حالی که موج اثرات جنگ روسیه و اوکراین در کوتاه‌مدت بر تجارت جهانی تاثیر می‌گذارد، انتظار می‌رود خط سیر اصلی آرسلورمیتال از چرخه قیمتی رو به بالای کامودیتی‌ها، سود ببرد. وب‌سایت Trefis روندهای تاریخی در درآمدهای آرسلورمیتال را در بخش‌های عملیاتی کلیدی این شرکت در یک تحلیل تعاملی نشان داده است که در ادامه به اختصار به آن اشاره می‌کنیم.

آرسلورمیتال در سال ۲۰۲۱ چگونه عمل کرد؟

در سال ۲۰۲۱، آرسلورمیتال با تکیه بر افزایش قیمت سنگ آهن و با وجود توقف تقاضا در چین و موانع زنجیره تامین به دلیل پاندمی، رشد ۴۴ درصدی سالانه در کل درآمد خود را گزارش کرد. این در حالی است که از نظر جغرافیایی، سهم کل فروش این غول صنعت فولاد در قاره آمریکا، اروپا و آسیا و آفریقا به ترتیب ۳۳، ۵۵ و ۱۲ درصد بوده است.  بر اساس گزارش‌های سالانه، پیش‌بینی می‌شود مصرف ظاهری فولاد در ایالات متحده، اروپا، برزیل و مناطق CIS احتمالا با نرخ متوسط به ترتیب ۲ درصد، یک درصد، ۹ درصد و یک درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش یابد. همچنین انتظار می‌رود این رشد توسط بخش‌های خودرو و زیرساخت هدایت شود زیرا مسائل زنجیره تامین و نرخ مشارکت نیروی کار با بهبود اقتصاد کلان کاهش می‌‌یابد.

این شرکت با ۹/ ۹ میلیارد دلار سرمایه نقدی حاصل از عملیات‌های خود، همچنین اعلام کرده بالغ بر ۳ میلیارد دلار روی خرید املاک، ماشین‌آلات و تجهیزات سرمایه‌گذاری کرده و ۵ میلیارد دلار نیز از بازخرید سهام خود با قیمت متوسط ۳۰ دلار تامین مالی کرده است. سهام این شرکت نسبت به بازارهای گسترده‌تر عملکرد بهتری داشته است. سهام آرسلورمیتال از حدود ۱۷ دلار در ماه فوریه ۲۰۲۰ (اوج پیش از بحران) به سطح حدود ۷ دلار در ماه مارس ۲۰۲۰ (با رکود بازارها) کاهش یافت، که این امر به این معنی است که سهام این شرکت نسبت به اوج تقریبی قبل از بحران، ۶۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. اما پس از افزایش فروش در بازار، سهام این فولادساز با رشد قابل توجهی مواجه شد و در حال حاضر به ۳۴ دلار به ازای هر سهم رسیده است. در مقایسه، شاخص S&P ۵۰۰ ابتدا با اعمال قرنطینه کووید در بسیاری از کشورها، ۳۴ درصد سقوط کرد و از آن زمان ارزش آن تقریبا دو برابر شده است.