به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از BNEF، سرمایه‌گذاری‌ها تقریبا در همه بخش‌های انرژی تحت بررسی‌های این گزارش افزایش یافته است، که شامل بخش انرژی‌های تجدیدپذیر، ذخیره‌سازی انرژی، حمل‌ونقل الکتریکی، گرمایش برقی، هسته‌ای، هیدروژن و مواد پایدار هستند. این در حالی است که فقط بخش جذب و ذخیره کربن کاهش سرمایه‌گذاری را ثبت کرد، اگرچه پروژه‌های جدید بسیاری در این خصوص برای سال آینده اعلام شده است.

این گزارش خاطرنشان می‌کند انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان بزرگ‌ترین بخش از نظر سرمایه‌گذاری هستند و رکورد جدیدی به میزان ۳۶۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص دادند که ۵/ ۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. حمل‌ونقل برقی که شامل هزینه‌های تولید خودروهای الکتریکی و زیرساخت‌های مرتبط آن است، با ۲۷۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دومین بخش بزرگ بود.  همچنین در این سند آمده با افزایش فروش خودروهای الکتریکی، این بخش در سال ۲۰۲۱ با نرخ سرسام‌آور ۷۷ درصد رشد کرد و در سال ۲۰۲۲ حتی می‌تواند از انرژی‌های تجدیدپذیر بر حسب سرمایه‌گذاری دلاری پیشی بگیرد. داده‌های منتشر شده توسط این محقق بازار نشان می‌دهد بخش انرژی هسته‌ای، ذخیره‌سازی انرژی، حمل‌ونقل برقی و گرمایش برقی بیشترین سرمایه‌گذاری را با ۷۳۱ میلیارد دلار به خود اختصاص داده‌اند. هیدروژن، جذب و ذخیره کربن و مواد پایدار بقیه سرمایه‌گذاران را به خود جذب کردند که مجموعا بالغ بر ۲۴ میلیارد دلار در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری شد.  آلبرت چونگ، مدیر بخش تجزیه و تحلیل بلومبرگ NEF در این گزارش نوشت: از طرف دیگر بحران جهانی کامودیتی‌ها چالش‌های جدیدی را برای بخش انرژی‌های پاک ایجاد کرده و هزینه‌های ورودی برای فناوری‌های کلیدی مانند ماژول‌های خورشیدی، توربین‌های بادی و بسته‌های باتری را افزایش داده است. در مقابل، افزایش ۲۷درصدی سرمایه‌گذاری در بخش انتقال به انرژی‌های جدید در سال ۲۰۲۱ نشانه‌ دلگرم‌کننده‌ای است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران، دولت‌ها و کسب‌وکارها بیش از همیشه متعهد به انتقال به انرژی کم‌کربن هستند و آن را بخشی از راه‌حل برای آشفتگی کنونی در صنعت انرژی می‌دانند.  چونگ خاطرنشان کرد آسیا و اقیانوسیه با ۳۶۸ میلیارد دلار، بزرگ‌ترین منطقه برای سرمایه‌گذاری و دارای بالاترین رشد (بالغ بر ۳۸ درصد) در سال ۲۰۲۱ بود که تقریبا نیمی ‌از کل سرمایه‌گذاری جهانی را به خود اختصاص داد. همچنین سرمایه‌گذاری در اروپا، خاورمیانه و آفریقا ۱۶ درصد در سال ۲۰۲۱ رشد داشت و به ۲۳۶ میلیارد دلار رسید، در حالی که قاره آمریکا شاهد رشد ۲۱ درصدی سرمایه‌گذاری‌ها به ۱۵۰ میلیارد دلار بود.

همچنین در این گزارش آمده است چین دوباره به عنوان بزرگ‌ترین کشور برای سرمایه‌گذاری در انتقال انرژی مطرح شد و این کشور در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۲۶۶ میلیارد دلار در این خصوص سرمایه‌گذاری کرد. ایالات متحده با ۱۱۴ میلیارد دلار در جایگاه دوم قرار داشت و سرمایه‌گذاری بلوک کشورهای عضو اتحادیه اروپا در انرژی‌های جدید در این سال در مجموع حدود ۱۵۴ میلیارد دلار شد. همچنین در این گزارش آلمان، بریتانیا و فرانسه به عنوان پنج کشور برتر سرمایه‌گذاری در انتقال به انرژی‌های پاک در سال ۲۰۲۱ معرفی شدند. کشورهای آسیا-اقیانوسیه اکنون چهار مکان از ۱۰ رتبه برتر را از نظر سطوح سرمایه‌گذاری در انتقال انرژی در اختیار دارند و هند و کره جنوبی به چین و ژاپن پیوستند.