علی مسعودی افزود: این نیروگاه در زمینی به مساحت ۸۰هکتار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد با هزینه ۵۰۰ میلیون یورو در سه مرحله احداث خواهد شد که سرمایه‌گذاری آن توسط شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر و شرکت سبا نوین صورت خواهد پذیرفت.

مدیرعامل شرکت غدیر انرژی لامرد در خصوص مشخصات فنی پروژه گفت: این نیروگاه از نوع کلاس F بوده که از نظر تولید و راندمان از جمله نیروگاه‌های با بازده خوب در کشور محسوب می‌شود. البته صرفه‌جویی سوخت در واحد اول این نیروگاه نیز ۳۴۵ تا ۴۹۰ هزار مترمکعب روزانه است.

مدیرعامل شرکت غدیر انرژی لامرد خاطرنشان کرد: علاوه بر تامین برق بزرگ‌ترین کارخانه آلومینیوم کشور این نیروگاه قادر خواهد بود به سایر صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز برق‌رسانی کند که مهم‌تر از آن پایداری شبکه برق در جنوب کشور را نیز به همراه خواهد داشت.

مسعودی در ادامه گفت:  از ۴ سال پیش تاکنون به دلیل ضرورت برق رسانی به کارخانه آلومینیوم اقدامات اولیه توسط این شرکت در لامرد انجام که در حال حاضر با احداث خطوط انتقال فشار قوی از طریق دو خط ۴۰۰ کیلوولت دو مداره مجموعا به طول ۴۶ کیلومتر و احداث دو پست ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت غدیر انرژی از طریق دو ترانسفورماتور برق کارخانه آلومینیوم تامین شده که با این اقدام ظرفیت اشتغال برای بیش از ۲ هزار نفر نیروی جوان و متخصص در شهر جنوبی لامرد فراهم شده است. در ادامه این نشست، مدیرعامل شرکت فراب به عنوان پیمانکار اجرای این پروژه نیز گفت: مجموع قرارداد ۹۱۳ مگاوات است که در مرحله اول واحد گاز آن با ظرفیت ۳۱۵ مگاوات طی ۱۶ ماه احداث خواهد شد.

علی وکیلی هزینه احداث واحد اول را ۱۰۰ میلیون یورو عنوان کرد و افزود: دو سوم نیروگاه با تمام ظرفیت داخلی احداث می‌شود و مشاور این پروژه نیز شرکت مشاور نیرو است.