طی روزهای اخیر شاهدیم که از یکسو در کشور اخباری درخصوص حذف ارز ترجیحی از نهاده‌های دام و طیور از سوی مسوولان مطرح می‌شود و از سوی دیگر سهمیه نهاده‌های دامی ‌آنها را کم کرده‌اند. این در حالی است که امروزه واحدهای مرغداری خالی از این نهاده‌ها هستند و در چنین شرایطی این مرغداران باید مرغ شب عید را تامین کنند. بنابراین خبر حذف ارز دولتی از نهاده‌های دام و طیور، امنیت را از تولیدکننده‌ها و مرغداران گرفته است. در این میان علاوه بر این موضوع ریسک‌های متعددی مرغداری‌ها را تهدید می‌کند؛ چرا که واحدهای تولیدی در مراکز شهرها واقع نشده‌اند و در بیابان‌ها واقع هستند که هر گونه خطری از قبیل قطعی برق و گاز آنها را تهدید می‌کند و ریسک‌پذیری بسیار بالایی در خصوص سرمایه‌گذاری در این صنعت وجود دارد.  بنابراین تولیدکننده‌ها به حمایت معنوی نیاز دارند و لازم است که در این زمینه به تولیدکننده‌ها قوت قلب بدهند. انتظار می‌رود وزیر جهاد کشاورزی همان‌طور که پیش از این رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بود، با همان روند و سیاست حمایت خود را از بخش تولید ادامه دهد و در این صورت به طور قطع ما کمبودی در زمینه گوشت مرغ در کشور نخواهیم داشت.

نه تنها ما بلکه همه مرغداران کشور از دولت انتظار و توقع دارند که از نظر تولید امنیت داشته باشند. به این معنا که نهاده‌های مورد نیاز آنها یعنی ذرت و سویا تامین شود. در حال حاضر نرخ هر کیلو ذرت و سویا به حدود ۱۰ هزار تومان رسیده است. جوجه‌های یک‌روزه ۴۰ گرمی ‌را ۱۱ هزار تومان خریداری می‌کنیم و در این شرایط با این قیمت‌های سرسام‌آور مواد اولیه این انتظار از تولیدکننده که مرغ تولیدی خود را با قیمت پایین در بازار عرضه کند، انتظار بجایی نیست. به هر حال مرغدار باید مرغ را به قیمتی در بازار عرضه کند که برای او توجیه اقتصادی داشته باشد و بتواند هزینه‌های جاری و سرمایه‌ای خود را تامین کند.

ظرفیت اسمی‌ پروانه واحد تولیدی مرغداری وزین، تولید ۴۹۵۰۰ قطعه در هر دوره است که سالانه چهار تا پنج دوره تولید در این مرغداری اتفاق می‌افتد. بنابراین تولید سالانه ما معادل حدود ۲۵۰ هزار قطعه مرغ است که اگر هر قطعه مرغ را ۵/ ۲ کیلوگرم در نظر بگیریم، ظرفیت تولید مرغ در این مرغداری حدودا ۱۱۵ تن در سال است.