حسین عامریان با بیان اینکه وضعیت اقتصادی در کشور شرایط تولید را سخت کرده است، افزود:  البته وضعیت کنونی شرکت دخانیات به‌عنوان یکی‌از قدیمی‌ترین شرکت‌ها ناشی از عملکرد بد مسوولان بوده این درحالی است که حق این شرکت نیست از این رو باید این صنعت را  بازسازی کنیم و توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: شرکت دخانیات برای تحول نیازمند شوک و جهش است و نیاز به تلاش همگانی دارد و این شرکت نیازمند فکر و انرژی نو است. مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد خاطرنشان کرد: رقبا می‌خواهند شرکت دخانیات تعطیل شود و  بازار را به صورت انحصاری از آن خود کنند، اما ما باید سهم شرکت دخانیات را از بازار افزایش دهیم.

به گفته وی، باید بسیاری از کارها به‌روزرسانی شود و از تکنولوژی روز و اصلاح بذر استفاده کنیم و ضمن توجه به توتون‌کاران مدیریت فضای رقبا را نیز دنبال کنیم، زیرا وظیفه رقیب این است که سهم خود را از بازار افزایش دهد، اما ما باید بتوانیم سهم‌مان را از این بازار بگیریم.

عامریان با اشاره به اینکه میزان تولید سیگار  پیش از این سالانه حدود ۷ میلیارد نخ بوده، تصریح کرد: از این رو تولید شرکت دخانیات باید شتاب گیرد و پیش‌بینی می‌شود امسال تولید سیگار به بیش از ۱۲ میلیارد نخ افزایش یابد.

وی افزود:  باید حواشی‌ها  در شرکت دخانیات کنار زده شود، به هیچ وجه به هیچ‌کس باج نمی‌دهیم و هدف باید کسب سهم بیشتر از بازارهای داخلی و خارجی باشد.

در ادامه این مراسم مدیرعامل پیشین شرکت دخانیات ایران نیز گفت:  آخرین وظیفه هر مدیری انتقال شرایط، موانع و فرصت‌ها به مدیر جدید است، لذا دفترچه‌ای به صورت آماری تهیه شده  است.

سیاوش افضلی خاطرنشان کرد: شرط موفقیت و توسعه بازار شرکت دخانیات همیاری و همکاری کل بدنه است و ما تلاش می‌کنیم تا مجتمع خوی نیز به زودی فعال شود.

وی با بیان اینکه شرکت دخانیات طی یک دهه اخیر ضربات زیادی خورده است، گفت: باید درک مشترکی بین شرکت دخانیات و مسوولان ذی‌ربط  ایجاد شود.

مدیرعامل پیشین شرکت دخانیات افزود:‌ شرکت دخانیات ایران بدون هیچ کمکی از دولت گذشته در شرایط تحریم و حتی شرایطی که من از آن به عنوان تروریسم اقتصادی غرب یاد می‌کنم ۵۰درصد افزایش تولید داشته است.

وی اعلام کرد: هم اکنون میزان تولید در شرکت دخانیات  به ۱۰۲درصد رسیده است و از برنامه جلوتر هستیم.

مدیرعامل جدید شرکت دخانیات ایران نیز در این مراسم گفت:  شرکت دخانیات از قدمتی ۱۰۰ ساله برخوردار است و شرکتی بزرگ است که باید جایگاه ویژه‌ای در تولید داشته باشد، بنابراین جایگاه ویژه در تولید زمانی محقق می‌شود که همه ما با برنامه و نگاه تحولی این موضوع را دنبال کنیم.

به گفته محمد شیخان، صنعت دخانیات کشور به بخش کشاورزی گره خورده است و ما با سیاست‌های غلط هر روز بخش کشاورزی را کوچک‌تر کردیم و متوجه نبودیم به سفره چه اقشاری آسیب وارد می‌شود  ضمن اینکه در کنار کوچک شدن سفره کشاورزان بخش تولید و بازار فروش نیز کوچک شده است.

مدیرعامل جدید شرکت دخانیات ایران  افزود: دخانیات یک بنگاه تولیدی و اقتصادی است و زمانی ساخته خواهد شد که برای آن برنامه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: صنعت دخانیات کشور از حجم بالای نقدینگی برخوردار است، اما این نکته مهم است که چقدر از سهم بازار را متعلق به خود کرده‌ایم. در حال حاضر نزدیک به ۵ تا ۶درصد از سهم بازار از آن ما است در حالی که در گذشته این سهم بیشتر بود.

شیخان خاطرنشان کرد: باید نگاه تاریخی داشته باشیم که بدانیم چرا شرکت دخانیات به این وضعیت افتاده است آنهایی که در سال ۸۱ بدون مطالعه علمی‌ پای شرکت‌های خارجی را به صنعت دخانیات بازکردند باید پاسخگو باشند که چرا سهم زیادی از بازار اکنون متعلق به شرکت‌های خارجی شده است.

وی افزود: آنهایی که در سال ۸۱  قراردادهای بد را  امضا کردند متوجه نبودند چه زخمی‌ به کارکنان این شرکت‌ها زدند و کمر شرکت دخانیات را خم کردند، اما قول می‌دهم که سهم بیشتری از بازار را عاید خود کنیم.

مدیرعامل جدید شرکت دخانیات ایران خاطرنشان کرد:  راه سختی در پیش داریم اما امیدواریم این مسیر را خوب پیش رویم، زیرا به هر حال منافع مالی در میان است و عده‌ای نخواهند گذاشت که این مسیر به آسانی طی شود اما باید مسیر را طی کنیم.

وی افزود:‌ امروز در جنگ اقتصادی هستیم و دشمن عملیات‌های پیچیده و مختلفی را در جنگ اقتصادی صورت می‌دهد و آنهایی که در این جنگ منافع دارند، نخواهند گذاشت که ما موفق شویم، اما از همکاران می‌خواهیم با همدلی و همراهی خود کمک کنند تا در این جنگ هم موفق شویم.