با اینکه بهای تمام شده این شرکت در نیمه اول امسال بالا رفته بود، اما سود خالص شرکت نیز با ۱۶۵درصد رشد به مبلغ ۱۳هزار و ۵۷۳میلیارد ریال رسید که بر اساس آن سود هر سهم شرکت در نیمه اول سال معادل ۷هزار و ۵۸۳ریال ثبت شد.

شرکت در نیمه اول سال قبل به ازای هر سهم ۲هزار و ۸۶۳ریال سود داشت. شرکت پتروشیمی خراسان با تولید محصولاتی همچون آمونیاک، اوره وکریستال ملامین بخشی از نیاز کشاورزی و صنایع و بازارهای داخل و خارج کشور را تامین می‌کند. این شرکت با تولید و فروش محصول اوره در داخل کشور در رقابت با شرکت‌های پتروشیمی پردیس، شیراز، کرمانشاه و رازی است. در زمینه تولید و فروش محصول کریستال ملامین نیز تنها رقیب پتروشیمی خراسان، پتروشیمی ارومیه است.

بازار محصول اوره در داخل کشور عمدتا شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و سایر مشتریان از طریق بورس کالا است. بازارهای خارجی این محصول نیز کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه، هندوستان، امارات، شرق و جنوب شرق آسیا، آفریقا و ... هستند. محصول کریستال ملامین و آمونیاک نیز در داخل کشور از طریق بورس کالا به فروش می‌رسد. کشورهای هند، اسپانیا، ترکیه، ایتالیا و ... بازارهای صادراتی کریستال ملامین و کشورهای ترکیه، پاکستان و افغانستان بازارهای صادراتی آمونیاک هستند.  شرکت با اتخاذ راهبردهای موثر توانسته است، روند فروش محصولات خود را در مقایسه با دوره مشابه سال قبل حفظ کند. بر همین اساس  فروش محصول اوره شرکت از نظر مقداری با افزایش ۲۱درصدی و از نظر ارزش با افزایش ۱۶۴درصدی نسبت به دوره قبل همراه بوده است.

همچنین  فروش مقداری محصول کریستال ملامین شرکت افزایش ۳۱درصدی و از نظر ارزش افزایش   ۲۵۶درصدی را نسبت به دوره قبل شاهد بوده است. محصول آمونیاک خراسان نیز افزایش ۳۳۷درصدی در مقدار و افزایش ۹۲۸درصدی در ارزش را نسبت به دوره قبل ثبت کرده است. بر اساس پیش‌بینی شرکت درباره قیمت اوره در ۹ماهه پیش رو با توجه به ورود به فصل مصرف انتظار افزایش  قیمت‌ها می‌رود. اما شرکت در خصوص محصول ملامین در ۹ ماهه پیش رو ثبات نسبی قیمت را پیش‌بینی کرده، ولی برای شش ماه دوم به دلیل محدود بودن موجودی بازار (ریسک قطع خوراک پتروشیمی‌ها) و از سویی پیش‌بینی قوی بودن قیمت جهانی  اوره، انتظار قوی بودن قیمت را داده است. اهداف و راهبردهای آتی مدیریت این شرکت  در خصوص تولید و فروش محصولات متمرکز بر حفظ سهم بازار اوره افغانستان، افزایش سهم فروش اوره صنعتی و ملامین در بازار ترکیه‌، حفظ و افزایش سهم بازار اوره در عراق، افزایش سهم فروش ملامین در بازار اروپا، تامین نیاز صنایع پایین‌دستی داخلی و تامین حداکثری و به موقع نیاز اوره بخش کشاورزی اعلام شده است.