به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل  از  نیویورک تایمز، در مجمع جهانی اقتصاد در داووس در آن سال، جیمی‌ دیمون، مدیر اجرایی JPMorgan Chase، بزرگ‌ترین بانک ایالات متحده، بیت کوین را اندوخته ارزش «وحشتناک» نامید که برای مقاصد غیرقانونی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در جلسه‌ای برای بحث در مورد نقض تحریم‌های ایالات متحده در قبال کشورهای دیگر، اچ رادگین کوهن، وکیل برجسته صنعت مالی، به تنظیم‌کننده‌های ایالتی هشدار داد که دولت فدرال در مورد بیت کوین و استفاده از آن بسیار نگران است. هم اکنون همه آن تلاش‌ها با شکست مواجه شده‌اند. دپارتمان خدمات مالی نیویورک صدور مجوز برای کسب و کارهای مربوط به بیت کوین را در سال ۲۰۱۵ آغاز کرد. در حال حاضر بیش از ۷۵ میلیون کاربر بیت‌کوین در سراسر جهان وجود دارد که در مقایسه با حدود ۳ میلیون کاربر هفت سال پیش، بسیار رشد داشته است و در طول این مدت تعداد ارزهای دیجیتال نیز افزایش یافته است. بر اساس گزارش ماه ژوئیه توسط وب‌سایت Crypto.com، در سراسر جهان، ۲۲۰ میلیون نفر از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

توماس اولسن، یکی از شرکای موسسه بین اند کمپانی که به شرکت‌های مالی در مورد ارزهای دیجیتال و سایر موضوعات مربوط به دارایی‌های دیجیتال مشاوره می‌دهد، می‌گوید: بیشتر مردم باور دارند که در آینده نه چندان دور، طی ۱۰ یا ۲۰ سال آینده یا زودتر، همه دارایی‌ها در قالب ارزهای دیجیتالی عرضه خواهند شد. اکنون صنعت بانکداری در حال رقابت برای جبران کم‌کاری خود در گذشته است. بانک‌ها می‌خواهند در این دنیای جدید رقابت کنند و از سود آن بی‌نصیب نمانند. رویکرد آنها دو جنبه دارد، تجربه بازار ارزهای دیجیتال و لابی‌گری با قانون‌گذاران برای ایجاد قوانینی که به نفع بانک‌ها باشد. برخی از آنها سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را به مشتریان ثروتمند خود ارائه می‌دهند و دیگران نیز در حال سنجش میزهای معاملاتی برای بیت کوین هستند. جی پی مورگان حتی ارز دیجیتال خود را در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرد.

نمایندگان صنعت بانکداری اکنون به جای هشدار به قانون‌گذاران مبنی بر دوری از ارزهای دیجیتال، شکایت دارند که رگولاتورها و نهادهای قانون‌گذاری به اندازه کافی در این رابطه سریع عمل نکرده‌اند. بدبینی اولیه آنها به این پدیده، فرصت‌های طلایی را برای آنها به هدر داد. یک دنیای مالی جایگزین در کنار صنعت بانکداری سنتی در حال ظهور است.  استارت آپ‌های ارزهای دیجیتال شروع به ارائه کارت‌های اعتباری و وام کرده‌اند. مردم و کسب‌وکارها در سراسر جهان با سرعت زیادی از ارزهای دیجیتال استقبال می‌کنند و حتی دولت‌ها هم درگیر این موضوع هستند. السالوادور اخیرا اعلام کرده است بیت کوین را به عنوان ارز قانونی می‌پذیرد و فدرال رزرو، به تبعیت از بانک‌های مرکزی در سراسر جهان، در حال ارزیابی راه‌اندازی ارز دیجیتال خود است. سیستم بانکداری سنتی قرن‌هاست که در دنیا حاکم است. بانک‌ها مدت‌هاست که به دولت‌ها کمک کرده‌اند با گرفتن سپرده‌ از مردم، جریان پول را در اقتصاد داخلی خود کنترل کنند و سپس بخشی از آن پول را به مشتریان دیگر وام دهند.  

هنگامی ‌که کنگره در سال ۱۹۹۹ مقررات را تسهیل کرد تا به بانک‌های تجاری اجازه ورود به نبرد در وال استریت را بدهد، قدرت آنها دوباره افزایش یافت. آنها اکنون می‌توانند تقریبا در هر چیزی مانند نفت، گندم یا اوراق قرضه دولتی بازار ایجاد کنند و به خرید و فروش انواع و اقسام کالاها بپردازند، حتی به آمریکایی‌ها کمک می‌کردند تا پول پرداخت‌ و دریافت کنند، خانه بخرند و کسب‌وکار راه بیندازند، اما ارزهای دیجیتال که به افراد اجازه می‌دهند بانک‌ها را در نقل و انتقال پول، فروش و فعالیت‌های تجاری بدون واسطه دور بزنند، نقش مرکزی بانک‌ها را تهدید می‌کنند. از نظر ظاهری، مدیران ارشد در بزرگ‌ترین بانک‌های ایالات متحده اشتیاق کمی ‌برای ارزهای دیجیتال نشان داده‌اند. آقای دیمون همچنان در این خصوص شک داشت و در سال ۲۰۱۷ بیت کوین را یک تقلب خواند. اخیرا نیز او آن را بی‌ارزش اعلام کرده است و سه سال پیش، برایان موینیهان، مدیر اجرایی بانک آو آمریکا، مدیران دارایی این شرکت غول‌پیکر را از هر نوع سرمایه‌گذاری دارایی مشتریان روی ارزهای دیجیتال منع کرد، اما برخی از بانکداران نیز کنجکاو شده بودند. به گفته یکی از افراد مطلع، توماس مونتاگ، مدیر عامل بانک آو آمریکا، پس از سال‌ها تمسخر بیت‌کوین، در نهایت از یکی از دوستان خود خواست آموزشی در مورد ارزهای دیجیتال به وی ارائه دهد و ساعت‌ها به سخنرانی‌ها، خواندن کتاب‌ها و ملاقات با مدیران کسب‌وکارهای ارزهای دیجیتال سپری کرد.

سال گذشته، مهندسان بانک آو آمریکا بیشترین تعداد درخواست ثبت اختراع را در تاریخ این بانک ثبت کردند، که از جمله آنها صدها مورد مربوط به فناوری‌های پرداخت دیجیتال بود. مشخص نیست که بانک‌ها دقیقا چگونه می‌خواهند از این فناوری نوین استفاده کنند، اما آنها به جای سرازیر شدن مشتریان به سمت استارت آپ‌های ارزهای دیجیتال، که به آنها امکان انتقال رایگان پول را می‌دهد، تا حدودی تمایل به حفظ مشتریان خود در سیستم‌های بانکی دارند. مارک پیپیتون، سخنگوی بانک آو آمریکا اظهار کرد: این بانک پتانسیل خوبی را در فناوری بلاک‌چین می‌بیند و ما در حال حاضر با بیش از ۱۶۰ حق ثبت اختراع، صاحب امتیاز پیشرو در فضای ارزهای دیجیتال هستیم، اما هنوز از آنها در راستای خدمت‌رسانی به بهبود فعالیت‌های مشتریان خود استفاده نکرده‌ایم. این در حالی است که سایر بانک‌های بزرگ از ارتباط مستقیم بیشتر با ارزهای دیجیتال استقبال کردند. بانک‌های نیویورک ملون و نورترن تراست در حال کار روی ارائه خدمات نگهداری بیت کوین به مشتریان خود  هستند. در ۵ اکتبر، یو اس بانک اعلام کرد خدمات نگهداری از ارزهای دیجیتال را به مدیران مالی ارائه می‌دهد.