به گزارش بی بی سی، آرامکو گفته است که کاهش محدودیت‌های مرتبط با کرونا، افزایش واکسیناسیون و همین طور اقدامات حمایتی دولتی برای کمک به فعالیت‌های اقتصادی و جبران خسارت‌های ناشی از همه‌گیری، منجر به این سوددهی شده است. از ابتدای سال جاری میلادی، قیمت نفت خام در بازارهای جهانی حدود ۳۰درصد افزایش داشته است. مدیرعامل آرامکو همچنین برای بقیه سال ۲۰۲۱ ارزیابی مثبتی کرده است.

امین ناصر، مدیرعامل این شرکت، در بیانیه‌ای گفت: «نتایج سه ماهه دوم ما بازتاب بازگشت قوی تقاضای انرژی در سراسر جهان است و در حالی که روند بهبود اقتصادی در جهان سرعت گرفته، ما با استقامت و انعطاف بیشتری وارد نیمه دوم سال ۲۰۲۱ می‌شویم».

آرامکو یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ انرژی است که در هفته‌های اخیر نتایج قوی را گزارش کرده است.

ماه گذشته شرکت انرژی «اکسون‌موبیل» آمریکا از افزایش ۷/ ۴میلیارد دلاری درآمد خود در سه ماه دوم سال خبر داد، در حالی که این شرکت در همین دوره در سال گذشته یک میلیارد دلار ضرر داده بود.

شرکت «رویال داچ‌شل»، رقیب اروپایی آنها هم از بالاترین سود سه ماه خود در بیش از دو سال خبر داده است.

در پی کاهش محدودیت‌های مرتبط با کرونا و شروع فعالیت‌های اقتصادی، تقاضای جهانی نفت رو به افزایش است که منجر به افزایش قیمت نفت شده است.

پس از توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش، گروه موسوم به اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت خود، قیمت نفت خام برنت هم به حدود ۷۰دلار در بشکه افزایش یافت.

با این وجود، افزایش قیمت نفت خام برکار رانندگان تاثیر می‌گذارد، چرا که هزینه بنزین را بالا می‌برد. هفته گذشته، سازمان نظارتی بریتانیا «آر‌ای‌سی» اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور، پس از ۹ ماه افزایش پیاپی، به بالاترین میزان خود در ۸ سال گذشته رسیده است.

سایمون ویلیامز، سخنگوی این سازمان هشدار داد که «قیمت‌ها در حال حاضر فقط یک طرفه و در جهت افزایش، پیش می‌رود و این روندی نیست که رانندگان بخواهند شاهد آن باشند.»