پیش‌تر نیز سیدباقر فتاحی، رئیس هیات‌مدیره بانک توسعه تعاون برنامه پرداخت تسهیلات به میزان ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در مرحله پنجم طرح را اعلام کرد که در حال اجرا است.

سعید معادی، معاون امور استان‌ها و بازاریابی بانک توسعه تعاون نیز گفت: این طرح در راستای مهم‌ترین راهبردهای اقتصادی و اجتماعی دولت در سه سال اخیر به مرحله اجرا درآمده و منابع صندوق توسعه ملی از طریق چهار بانک و موسسه مالی عامل برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در سراسر کشور به کارآفرینان و تعاونگران تخصیص ‌یافته است. معادی با اشاره به اینکه ساماندهی این طرح، نیازمند ابلاغ آیین‌نامه‌های متعدد، تطبیق سامانه‌های الکترونیک بانک با شرایط پرداخت تسهیلات، حجم بالای بررسی پرونده‌ها، راهنمایی مشتریان و بسیاری دیگر از هماهنگی‌های اجرایی بوده است، در ادامه افزود: بانک توسعه تعاون اهمیت ویژه‌ای برای اجرای صحیح و هدفمند این طرح قائل بوده است و کارکنان بانک در صف و ستاد، با باور به آثار مثبت اجتماعی این طرح، فراتر از محاسبات مالی متعارف، از امکان عاملیت بانک برای خدمت‌رسانی به عموم مردم در مناطق روستایی و سراسر کشور بهره‌جویی کرده‌اند.

معادی افزود: بانک توسعه تعاون با حضور در کارگروه‌های ملی و استانی در پی این بوده است تا با اتکا به دانش مالی و اقتصادی و کشف مزیت‌های نسبی و استعدادهای اقتصادی مناطق، تاثیرگذاری مثبت در تخصیص بهینه منابع و اثربخشی و کارآمدی طرح داشته باشد.

معادی همچنین خاطرنشان کرد: مراحل اجرایی این طرح به‌گونه‌ای ساماندهی شده است که با رعایت شفافیت و همچنین رعایت قواعد بانکی، مالی و قانونی؛ شرایط برای پاسخگویی به موارد مطروحه احتمالی از سوی واحدهای نظارتی فراهم باشد. حجت الله مهدیان،  مدیر عامل بانک توسعه تعاون نیز در خصوص طرح اشتغال پایدار روستایی گفت: این طرح به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین طرح‌های ملی با گسترش جغرافیایی پراکنده در کشور طی چهار مرحله به اجرا درآمده است و بانک توسعه تعاون نیز به‌عنوان یکی از بانک‌های عامل، به اجرای تعهدات و تکلیف خود پایبند بوده است.

مهدیان اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری را نقطه عطفی در کارنامه چندین ساله این بانک عنوان کرد و گفت: نگاه مشتری‌مدارانه و رعایت ابعاد توسعه‌ای موردتوجه همکاران بانک در اجرای طرح بوده و با توجه به اینکه این طرح ویژه مناطق روستایی و عشایری اجرا شده است، تلاش بر این بوده است که همکاران با در نظر گرفتن برخی مشکلات متقاضیان مناطق، با رعایت موارد سهل‌گیری و روان‌سازی خدمات، با روحیه حل مساله با مراجعان رفتار کنند و از این ‌جهت تثبیت تکریم مشتریان به‌عنوان رفتار سازمانی دائمی مورد تاکید بوده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون خاطرنشان کرد: ارتباطات تنگاتنگ این بانک با کارگروه‌های ملی و کارگروه‌های استانی موجب شده مراحل نظارت بر اجرای طرح‌ها نیز به‌ خوبی دنبال شود و بر اساس گزارش‌های بالادستی، تسهیلات اعطایی با ضریب بسیار بالایی، در مسیر افزایش اشتغال و رونق تولید در مناطق به‌کار گرفته ‌شده است.