به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از وب‌سایت «د ورلد»، رونارد استفن، مدیر بازاریابی شرکت «تکست استایل غنا» که برند جی‌تی‌پی را تولید می‌کند، در این باره می‌گوید: «تقریبا همه از ما این پرسش را مطرح کردند که چرا تصویر چیزی را که تا این حد بد است در طراحی پارچه‌های خود قرار داده‌اید؟» وی افزود: «به عنوان یک شرکت باید داستان‌گو نیز باشیم. ما داستان‌های خود را از طریق رنگ‌ها و طرح‌ها بیان می‌کنیم. بنابراین در غنا تقریبا هر اتفاق مهمی که روی می‌دهد، سعی می‌کنیم آن را در طراحی خود بروز دهیم.»

نخستین سری از پارچه‌های با طراحی الهام گرفته از کووید-۱۹ در ماه ژوئن عرضه شد و شامل الگوهایی می‌شود که از اقدامات بهداشتی که برای مقابله با ویروس کرونا انجام شده‌اند. تصاویری که در این طراحی‌ها دیده می‌شود شامل هواپیماها هستند که نشان از محدودیت‌های سفرهای بین‌المللی دارند و البته قفل‌ها که نشانه قرنطینه‌های سراسری در اغلب کشورهای جهان هستند. یک نمونه از الهامات جالب دیگری که در طراحی‌های پارچه‌های شرکت تکست استایل دیده می‌شود، پارچه‌ای با صورتی است که عینک‌های گردی بر چشمان خود دارد.  استفن در این باره توضیح می‌دهد که نانا آدو، رئیس‌جمهور غنا هربار که برای سخنرانی با مردم در تلویزیون ملی این کشور حاضر می‌شود عینک‌ گرد و کوچکی بر چشمان خود دارد. وی افزود: «برای ما این طرح به معنای آن است که او چگونه توانسته‌ است تا سخنان خود را بیان کند و غنا را در دوره کرونا کنترل کند.»

او می‌گوید: «زمانی که مردم در مورد پارچه‌های با طرح مربوط به کووید-۱۹ باخبر شدند، بسیار هیجان‌زده شدند و تصمیم گرفتند تا هر یک مقداری از این پارچه‌ها را خریداری کنند و در سال‌های آتی زمانی که با فرزندان یا نوه‌های خود در مورد این روزهای بحرانی صحبت می‌کنند، پارچه‌ها را به آنها نشان دهند.» این هفته شرکت تکست استایل غنا، کالکشن جدیدی از پارچه‌های الهام گرفته از کووید-۱۹ را تحت عنوان «این نیز بگذرد» عرضه کرده است. یکی از طرح‌های ویژه کرونا در این پارچه‌ها، درختی است که نیمی از شاخ و برگ‌های آن پژمرده شده و نیم دیگر آن سرزنده و شاداب است.