مسعود راسترو، مدیرعامل شرکت صافیاد با اعلام این مطلب گفت: محصولات اولیه صافیاد با توجه به شرایط اقلیمی و اقتصادی ایران طراحی و ساخته می‌شود. محصولات اولیه صافیاد شامل زنت (دستگاه تهویه مطبوع مخصوص صافیاد)، دیگ فولادی، یونیت هیتر، برج خنک‌کن، آبگرمکن‌های مخزنی و تبادلی، منبع انبساط، مخازن سوخت، کنوکتور دیواری، جعبه لوله‌های پره‌دار، مخازن تحت فشار برای بخار یا هوای متراکم و گازها بود.

وی در ادامه گفت: اولین مدیرعامل «صافیاد» مرحوم مهدی بازرگان بود. وی علاوه بر سمت مدیرعاملی مسوولیت دفتر فنی صافیاد و ارائه طرح‌ها و محصولات جدید را نیز برعهده داشت. با وقوع انقلاب و قبول سمت نخست‌وزیری از سوی مهدی  بازرگان، علی  انتظام که از سهامداران شرکت و از یازده استاد دانشگاه بنیان‌گذاران شرکت بودند مدیریت عاملی شرکت را برعهده گرفته و مهندس بازرگان در سمت ریاست هیات مدیره تا سال ۱۳۷۳ که فوت کرد، باقی ماند.

راسترو گفت: در سال ۱۳۸۶ با پیوستن گروه وایا، متشکل از شرکت سمندیس مجری پایه یکم پروژه‌های مختلف تاسیساتی و ساختمانی و شرکت مهندس مشاور هیرگان انرژی، فعال پرسابقه در طراحی و نظارت بر اجرای پروژه‌های صنعتی در زمینه‌ توسعه‌ بخش نفت و گاز و پتروشیمی، قراردادی برای خرید ۴۵ درصد از سهام «صافیاد» منعقد و به این ترتیب علاوه بر افزایش سرمایه‌، زمینه برای نفوذ تازه در بازار تاسیسات خانگی و صنعتی ایجاد شد. در حال حاضر تیم مدیریتی شرکت ترکیبی از سهامداران قدیمی و سهامداران جدید است که به صورت یک سیستم واحد مشغول انجام وظیفه است. مدیرعامل شرکت صافیاد خاطرنشان کرد: این شرکت اولین سازنده انواع برج خنک‌کن از جمله برج خنک‌کن بتنی در ایران است که در حال حاضر تعداد تولیدکنندگان این نوع برج در ایران کمتر از تعداد انگشتان یک‌دست است. سابقه طولانی‌مدت و حضور بیش از نیم‌قرن در صنعت تهویه مطبوع از جمله ویژگی‌های این شرکت است و باید خاطرنشان کرد: این شرکت به‌واسطه‌ مهدی بازرگان مخترع و مبدع سیستم زنت شرکت معتبر در تولید انواع زنت مورداستفاده در مراکز مسکونی، اداری و صنعتی است.

به گفته راسترو در حال حاضر حدود ۲۵۰ نفر در این شرکت اشتغال دارند و در سال‌های گذشته به کشورهای همسایه ازجمله عراق صادرات مستمر داشته است. مدیرعامل شرکت صافیاد در ادامه افزود: متاسفانه شروع سال جدید توام با شیوع جهانی بیماری کرونا و از طرفی افزایش بی‌رویه نرخ ارز بوده که قطعا تاثیرات منفی بر روند تولید این شرکت و شرکت‌های مشابه گذاشته است؛ با این‌حال این شرکت همچنان در تلاش برای افزایش ظرفیت تولید از طریق بالا بردن بهره‌وری، نوآوری و پیدا کردن بازارهای جدید است.

وی در ادامه افزود: کمبود نقدینگی، عدم پرداخت تسهیلات با نرخ بهره پایین توسط موسسات پولی و بانکی، دیرکرد در پرداخت و عدم تسویه‌حساب به‌موقع توسط خریداران دولتی یا شبه‌دولتی، مشکلات بیمه و مالیات، بوروکراسی شدید سیستم اداری و عدم تخصیص ارز با نرخ مناسب، عدم‌حمایت از شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی جهت امکان عرضه و نمایش محصولات و وجود تحریم‌های مالی، پولی و اقتصادی و درنتیجه افزایش قیمت محصولات تولیدی ازجمله مشکلات تمامی شرکت‌های تولیدکننده است. راسترو بابیان اینکه با ایجاد جو دانش‌محوری و توجه به استاندارد و قوانین می‌توان تولیدات معتبری به جهان ارائه کرد گفت: توجه به امر تولید می‌تواند حلال مشکلات اشتغال و ارزآوری کشور باشد. وی با اشاره طرح اولیه این شرکت  و افراد نامداری که بنیانگذار آن بودند در نهایت گفت: در سال ۱۳۳۲ یازده تن از استادان دانشگاه تهران ازجمله انتظام، مهدی بازرگان، کمال‌الدین جناب، عبدالحسین خلیلی، یدالله سحابی، رحیم عابدی، منصور عطایی، محمد قریب شرکتی را تاسیس کردند که از آن با عنوان «یاد» نام برده می‌شد. اولین کارهای این شرکت راه‌اندازی سیستم موتورخانه مرکزی دانشگاه تهران و استفاده از برج قدیمی دانشکده فنی به‌عنوان برج خنک‌کن با ابتکار مهدی بازرگان بود و سال‌ها بعد به پیشنهاد مهندس ستوده مدیرعامل شرکت سافایر در شرکت پاد و یافایر اقدام به تاسیس شرکت تولیدی جدیدی کردند (سال ۱۳۴۷) که نام آن «سالیاد» گذاشته شد و در سال ۱۳۶۳ نام آن به «صافیاد» تغییر پیداکرده و هدف این شرکت تولید لوازم تهویه مطبوع بود.