عرضه رایگان تولید ماسک در نیمه دوم اسفند ماه

مدیرعامل شرکت تعاونی‌صنعتی زاگرس‌پوش با بیان اینکه این شرکت با دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو و وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به تولید لباس‌های کاورال و ماسک‌های سه‌لایه با ترکیبSSMMS  کرده است، می‌گوید:‌ از نیمه دوم اسفندماه و به‌دنبال روبه‌رو شدن کشور با چالش تامین ماسک بهداشتی برای مردم، این شرکت بخشی از خط تولید خود را به تولید ماسک تغییر داده و همه تولیدات را تا شب عید به‌صورت رایگان در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و نقاط در معرض آسیب بیشتر، توزیع کرد.

رحیم چگنی در تکمیل توضیح خود اضافه می‌کند: این شرکت بعد از عید خط تولید لباس کاورال و ماسک بهداشتی را تقویت کرده و ۵۰ درصد از ظرفیت تولیدی خود را در محیطی کاملا ایزوله و بهداشتی به این امر اختصاص داد.

 مشارکت ۳۰ عضو تعاونی تامین‌نیاز پوشاک ایرانیان

به‌گفته وی، روزانه حدود ۵ هزار کاور ایزوله کادر درمانی و ۸۰ هزار عدد ماسک بهداشتی در واحد صنعتی زاگرس‌پوش تولید می‌شود. وی که ریاست هیات‌مدیره تعاونی تامین‌نیاز پوشاک ایرانیان را نیز برعهده دارد، اظهار می‌کند: حدود ۳۰ عضو این تعاونی به سمت تولید این محصول روی آورده‌اند و با احتساب آنها توانایی تولید روزانه ۱۰۰ هزار گان و یک میلیون ماسک بهداشتی را داریم.

چگنی ورود به حوزه تولید کاورال و ماسک بهداشتی را در راستای انجام مسوولیت اجتماعی شرکت زاگرس‌پوش اعلام کرد و یادآور شد: پیش از این نیز زاگرس‌پوش به مباحث کمک به سیل‌زدگان

پل ‌دختر و حمایت از جنگل‌های بلوط که به‌تازگی دچار آتش‌سوزی شده بودند، ورود یافته بود. پرسش اساسی این است که اختصاص نیمی از ظرفیت تولید به این امر، موجب ایجاد وقفه در تولید محصول اصلی و عقب‌ماندن از تامین تقاضای بازار این شرکت نشده که مدیرعامل زاگرس‌پوش این‌گونه پاسخ می‌دهد: از آنجا که تقریبا در زمان پایانی تولید شب عید، کار تولید این محصولات مراقبتی کرونا  شروع شد، آسیب چندانی ندیدیم؛ زیرا به‌طور معمول دو ماه ابتدایی سال صرف نیازسنجی و زمان‌دهی برای شروع تقاضا و نیاز بازار در حوزه پوشاک می‌شود.

 تولید هزار تکه لباس ایزوله برای سامان غذا و دارو

مدیرعامل شرکت تعاونی صنعتی زاگرس‌پوش ادامه می‌دهد: ضمن اینکه قراردادی برای تامین نیاز و تولید لباس ایزوله با سازمان غذا و دارو منعقد کردیم که بر این اساس هزار تکه کار برای این سازمان دوخته شد. همچنین با متروی تهران قرارداد تولید ماسک را بسته‌ایم. بااین‌حال چگنی بر این باور است که اگر نیاز بازار به پوشاک افزایش پیدا کند، برای پاسخگویی به آن ناچار به افزایش تعداد نیروها در بخش تولید خواهند بود. وی بیان کرد: هرچند بعید می‌دانم بحث تولید ماسک را پس از خروج از بحران کرونا ادامه دهیم و قصد داریم پس از حل مشکل، تولید محصولات خودمان را ادامه دهیم.

چگنی  در خصوص اینکه شرکت زاگرس‌پوش در حوزه تولید پوشاک زنانه و مردانه در چه جایگاهی قرار دارد، این‌گونه شرح می‌دهد:‌ ۱۰ سال پیش، از مرحله تولید سنتی گذر کرده و تبدیل به واحدی صنعتی در شهرک صنعتی بروجرد شدیم که به تولید روزانه هزار تکه پوشاک زنانه و مردانه شامل انواع کت‌وشلوار، پیراهن، مانتو و پالتو می‌پردازیم. بنابر گفته مدیرعامل شرکت تعاونی صنعتی زاگرس‌پوش، این واحد صنعتی روزانه اقدام به تولید ۲۵۰ دست کت‌وشلوار، ۵۰۰ ثوب پیراهن و ۲۵۰ دست مانتوی اداری می‌کند؛ البته زمستان‌ها خط تولید مانتوی اداری را به تولید پالتو اختصاص می‌دهند. زاگرس‌پوش محصولات تولیدی خود را در ۲۵ نمایندگی فروشی که در سراسر کشور دارد عرضه می‌‌کند که پنج نمایندگی آن در تهران مستقر است. این شرکت در کارنامه خود عنوان برگزیده سومین کنفرانس ملی کارآفرینی را دارد که شاهد نقش زاگرس‌پوش در اشتغال‌زایی و افزایش تعداد نیروهای این مجموعه از ۵۰ نفر در شروع کار به ۴۰۰ نفر است.