امیرحسین بحرینی، مدیرعامل این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده پلیمر منطقه در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» گفت: نوسانات قیمت نفت در سال‌جدید باعث تاخیر در ورود پلیمر آریاساسول به بورس شد؛ وزارت نفت کف قیمتی را برای محاسبه قیمت اتان تعیین کرده، اما به دلیل نوسانات زیاد کف قیمت منطقی نبود و وزارت نفت هم این موضوع را قبول داشت؛ به همین دلیل تصمیم‌ گرفتیم برای شفاف‌سازی موضوع کمی صبر کنیم.

وی با اشاره به اینکه وزارت نفت هم با کلیات مخالف نیست، افزود: اما هرگونه تغییری در اصلاح فرمول قیمت اتان شاید حداقل تا شهریورماه به زمان نیاز داشته باشد. با این حال از آنجا که قیمت جهانی محصولات پتروشیمی دوباره افزایش یافت، فضای امیدوارکننده‌ای در بخش پلیمر ایجاد شد، بنابراین فضا برای ورود به بورس مناسب است. وی گفت: ورود پلیمر آریاساسول به دلیل اینکه دو سهامدار ۵۰ درصدی داشت، یکی از پیچیده‌ترین فرآیندهایی بود که سازمان بورس با آن مواجه بود. زیرا ایجاد چارچوبی که منافع هر دو سهامدار و سهامدار خرد حفظ شود سخت بود. به همین دلیل دو سال طول کشید تا توانستیم این چارچوب را طراحی کنیم.

بحرینی افزود: در این راستا تعامل خوبی با سازمان بورس و فرابورس داشتیم تا اولین اساسنامه شرکت‌های سهام ممتاز مصوب شد و آریاساسول در حوزه پذیرش در بورس نخستین شرکت با سهام ممتاز است. به گفته وی شرکت در سال ۹۸ با تولید یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات نسبت به سال قبل ۱۲ درصد رشد و نسبت به طراحی ۷ درصد رشد را تجربه کرده است. وی با اشاره به اینکه این میزان فروش رکورد کل ادوار آریاساسول است و نسبت به سال قبل ۵۲ درصد رشد داشته، افزود: ۷۵ درصد محصول تولید شده در سال ۹۸ صادر شده و مابقی در کشور به فروش رسیده است. بحرینی با اشاره به ویژگی‌های پلیمر آریاساسول گفت: این شرکت علاوه بر اینکه دوبار به عنوان سودآورترین شرکت پتروشیمی معرفی شده همواره بالاترین میزان سود را نیز بین سهامداران توزیع کرده به طوری که بیش از ۹۰ درصد سود خالص  را بین سهامداران توزیع کرده است. ازسویی تولید و فروش شرکت همواره پایدار و بدون نوسان بوده است و ۱۰۰ درصد مطالبات حاصل از فروش شرکت در سال‌های گذشته وصول‌شده و مطالبات مشکوک‌الوصول و بند حسابرس ندارد؛ بنابراین سهام آن برای بازار جذاب است. پلیمر آریاساسول طی سال‌های گذشته از نظر شاخص «میزان فروش» که معیار اصلی رتبه‌بندی بنگاه‌های اقتصادی در IMI۱۰۰ است همواره رشد صعودی داشته و جایگاه خود را از رتبه ۶۴ در سال ۹۳ به رتبه ۳۵ در سال ۹۸ در بین یکصد شرکت برتر ایران ارتقا داده است. این شرکت همچنین با افزایش حجم تولیدات خود توانسته کاهش قیمت‌های جهانی را نیز جبران کند.