به گزارش گروه مدیران روزنامه «دنیای اقتصاد»، این کارآفرین خودساخته کره‌جنوبی ارزش خالص دارایی خود را ۳/ ۸ میلیارد دلار اعلام کرده و این نشان‌دهنده آن است که ثروت او از ماه مارس ۲۰۲۰ که فوربس آخرین لیست میلیاردهای جهان را اعلام کرد ۲/ ۲ میلیارد دلار افزایش داشته است و همچنین سهام این شرکت بیوتکنولوژی از آن زمان ۶/ ۳۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. آمارها نشان‌دهنده فروش ۹۶۸ میلیون دلاری محصولات این شرکت در سال ۲۰۱۹ است که نسبت به سال گذشته ۹/ ۱۴ درصد رشد داشته است. شرکت سلتریون یک شرکت بیودارویی است که در تولید داروهایی برای درمان سرطان، آنفلوآنزا و روماتیسم فعالیت می‌کرد، اما امروز تمام تمرکز و کار تحقیقاتی خود را روی مقابله با ویروس کووید-۱۹ قرار داده است.

سرمایه‌گذاران امیدوارند که شرکت سلتریون بتواند برنامه زمان‌بندی خود را برای ایجاد یک درمان موثر برای پاندمی کووید-19 که بیش از 2 میلیون نفر در سطح جهان را آلوده کرده است، انجام دهد و راه‌حلی باشد برای این بحران که بدترین رکود را از زمان رکود بزرگ 1930 به وجود آورده است. کوون‌کی‌سونگ، رئیس بخش تحقیق و توسعه این شرکت اعلام کرده است که با راه‌اندازی بخش‌های تحقیقاتی جدید روی «سوپرآنتی‌بادی»‌ها به تولید و عرضه یک کیت تشخیص سریع خودآزمایی ویروس کرونا در جولای امسال دست خواهیم یافت. این کیت‌های آزمایش سلتریون طی 15 تا 20 دقیقه می‌توانند نتیجه تست کرونا افراد را نشان دهند.

کره‌جنوبی از ابتدای این بحران با شناسایی 10,591 مورد بیمار مبتلا به کرونا و 225 مورد مرگ در یک روز در میان کشورهای آسیایی قرار داشت که سخت‌ترین ضربه‌ها را از پاندمی کووید -19 داشته است، اما توانسته بخش مهمی را مهار کند و بدون خاموش شدن چرخه اقتصاد، منحنی تعداد مبتلایان را مسطح کند. شرکت سلتریون از طریق همکاری با وزارت بهداشت، درمان و رفاه کره‌جنوبی و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها 14 آنتی‌بادی خنثی‌کننده قدرتمند علیه ویروس SARS-CoV-2 را از فهرست اولیه 300 نوع آنتی‌بادی انتخاب کرده است. محققان این شرکت سپس پس از رشد سلولی، کاندیداهای آنتی‌بادی علیه ویروس را رشد می‌دهند و برای شناخت بیشتر سازوکار این ویروس آزمایش‌ها را روی آنها انجام می‌دهند. سوجونگ جین با تحصیلات مهندسی صنایع برای اولین بار در دهه 1980 در سامسونگ الکترونیک، سازنده قطعات الکترونیک سامسونگ مشغول به کار شد، وی بعدا مدیرعامل اتومبیل‌سازی دوو موتور کره‌جنوبی شد، اما در سال 1999 در جریان بحران مالی آسیا مجبور به ترک این شرکت شد. شرکت دوو سرانجام در سال 2000 ورشکسته شد که در آن زمان بزرگ‌ترین ورشکستگی در جهان بود. سو با تجربه این شکست به کمک همکاران سابق دوو، شرکت سلتریون را در سال 2002 تاسیس کرد و هم‌اکنون دومین فرد ثروتمند در کره جنوبی است.

مطمئنا شرکت سلتریون تنها شرکت بیوتکنولوژی در کره‌جنوبی نیست که برای مقابله با ویروس کرونا کار می‌کند. یکی از رقیبان اصلی آنها شرکت سامسونگ بیولوژیک است که بزرگ‌ترین تولیدکننده داروهای بیولوژیک و بیوسیمیلارها در کره‌جنوبی است. این شرکت نیز به‌تازگی در تاریخ 10 آوریل اعلام کرد طی قراردادی با شرکت داروساز «ویربیوتکنولوژی» ایالات‌متحده به ارزش 362 میلیون دلاری برای تهیه داروهای ضد‌عفونی‌کننده گام بلندی را در این صنعت آغاز کرده است.