بیش از ۳۰ نوع خدمت در سامانه جامع کار تعریف شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ثبت الکترونیکی دادخواست کار، شکایت الکترونیکی کارگر و کارفرما و دریافت الکترونیکی آرای صادره را از جمله ویژگی‌های سامانه جامع روابط کار اعلام کرد و افزود: جهت صیانت از نیروی کار و پیشگیری از آسیب‌های شغلی افزایش بازدید از کارگاه‌های پرخطر در دستور کار قرارگرفته است. باقری افزود: در سال ۱۳۹۹ در مجموع از ۲هزار و ۴۸۰ کارگاه پرخطر استان بازدید شد که این تعداد در سال گذشته به ۲هزار و ۸۰۳ مورد افزایش یافته است.

باقری از کسب رتبه برتر اداره کل تعاون مازندران در صدور آرای هیات تشخیص در سطح کارشناسان روابط کار سراسر کشور خبر داد و گفت: طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌هایی با بیش از ۳۰۰ نفر نیروی کار و مستقر در شهرک‌های صنعتی اجرا شده و به صورت سالانه در حال افزایش است؛ به گونه‌ای که در سال جاری تعداد ۳۰ واحد کارگری که دارای ۵۰ نفر کارگر یا بیشتر هستند، نسبت به تهیه طرح طبقه‌بندی مشاغل اقدام کرده‌اند. او کاهش ضایعات و ارتقای سطح درآمد و معیشت کارگران، کسب رتبه نخست در حوزه مدیریت روابط کار در سال گذشته، کاهش مقرری‌بگیران، کسب رتبه برتر در حوزه بیمه بیکاری در سراسر کشور از نظر عملکردی، تحقق ۱۰۰درصدی برنامه عملیاتی حوزه بیمه بیکاری، تشویق و ترغیب مقرری‌بگیران در سامانه جست‌وجوی شغل جهت اشتغال مجدد در واحدهای تولیدی و صنفی استان و اشتغال مجدد و خوداشتغالی مقرری‌بگیران را از مهم‌ترین اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اعلام کرد.

این مقام مسوول از انعقاد تفاهم‌نامه تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه‌های ساختمانی زیر ۲۵ نفر کارگر بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمان نظام مهندسی ساختمان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بابل، اداره کل محیط‌زیست، معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و معاونت عمرانی استانداری در راستای کاهش حوادث ناشی از کار خبر داد. از مجموع ۱۴هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت‌هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف ازجمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند. / ایرنا