رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه سال گذشته هزار میلیارد تومان برای این منظور به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده شده بود، اظهار کرد: ما توانستیم در سال گذشته این میزان را به خوبی از طریق بانک‌‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دهیم. به گفته وی، حتی برخی از بانک‌‌ها به خوبی عمل کرده‌‌اند و طی دو سال به میزان ۲۰میلیارد تومان از منابع خود به شرکت‌های دانش‌‌بنیان اختصاص داده‌اند و همکاری خوبی با صندوق نوآوری و شکوفایی رقم زده‌اند. وحدت خطاب به عاملان بانک‌‌ها گفت: به هر یک از بانک‌‌ها عددی اختصاص یافته که برحسب آن به شرکت‌های دانش‌‌بنیان تسهیلاتی اعطا کنند.

اگر این عدد را قبول ندارید، می‌‌توانید مکتوب به معاون بانک مرکزی اعلام کنید. او خاطرنشان کرد: در واقع سبد هر بانک از این میزان برای تخصیص اعتبار به شرکت‌های دانش‌‌بنیان متفاوت است و این بانک‌‌ها باید بتوانند تسهیلات درخواستی را به دانش‌‌بنیان‌‌ها اعطا کنند؛ زیرا سابقه ندارد این شرکت‌ها از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به بانک‌‌ها معرفی شوند؛ ولی تسهیلاتی به آنها اعطا نشود. رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه توقع در سال دانش‌‌بنیان‌‌ها این است که چنین اعتباراتی به خوبی به شرکت‌های دانش‌‌بنیان اختصاص یابد، ادامه داد: ما در همین‌جا اعلام می‌‌کنیم اگر بانکی نمی‌‌تواند چنین تسهیلاتی را به دانش‌‌بنیان‌‌ها اختصاص دهد، اعلام کند تا ما شرکت‌های دانش‌‌بنیان را به آن بانک ارجاع ندهیم.

وحدت ادامه داد: طی ارزیابی‌‌های صندوق نوآوری و شکوفایی تا ۱۵آبان ماه حدود ۳هزار شرکت دانش‌‌بنیان برای این تسهیلات ثبت‌نام کردند و قرار است تا سقف یک‌میلیارد تومان به صورت قرض‌‌الحسنه به شرکت‌ها اختصاص یابد. به گفته وی، سقف این تسهیلات ۳۵۰۰میلیارد تومان برای کل دانش‌‌بنیان‌‌هاست. همچنین ۱۵۰۰میلیارد تومان به صندوق‌های پژوهش و فناوری برای اعطا به شرکت‌های خلاق و استارت‌آپ‌‌ها اختصاص می‌‌یابد. او با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌‌بنیان توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ارزیابی شده‌‌اند تا بتوانند چنین تسهیلاتی را از بانک‌‌ها دریافت کنند، اما هنوز آنها را معرفی نکردیم؛ چون باید چنین جلسه‌‌ای با معاونان بانک‌‌ها برگزار شود.