رویکرد صندوق نوآوری و شکوفایی  برای صادراتی شدن دانش‌بنیان‌ها

وی رویکرد صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌ها برای صادرات را کمترین مداخله در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور عنوان کرد و یادآور شد: چنین رویکردی بر اساس این پیش فرض بوده است که اگر صندوق نوآوری و شکوفایی نبود، شرکت‌ها چگونه محصولات و کالاهای خود را صادر می‌کردند. در این مسیر شرکت‌های کارگزار صادراتی، شرکت‌های مدیریت صادراتی و سفارتخانه‌ها این شرکت‌ها را یاری می‌کنند.

ملکی‌فر ادامه داد: در این مسیر همچنین سعی کردیم که نهاد جدیدی ایجاد نشود و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بازیگران این عرصه از صادرات شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم و رویداد امروز نیز نشان می‌دهد که در عمل چگونه عمل کردیم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، به بسته حمایتی این صندوق برای توسعه صادرات دانش بنیان اشاره کرد و افزود: بسته حمایت و خدماتی ما شامل «توانمندسازی صادراتی»، «شبکه‌سازی صادراتی» و «تامین مالی صادراتی» می‌شود. در بخش توانمندسازی خدماتی چون آموزش و مشاوره صادراتی، استانداردها و مجوزهای تخصصی و صادراتی و حفاظت از مالکیت ارائه خواهد شد.

وی حمایت از حضور مستقل شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های بین المللی و پاویون‌ نمایشگاه‌های خارجی و نمایشگاه‌های دائمی خارجی، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و کمک توسعه‌ای را از خدمات شبکه‌سازی صادراتی این صندوق نام برد.

ملکی‌فر اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش تامین مالی صادراتی از خدماتی چون راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر مشترک با نهادهای مشابه و متناظر، تامین مالی شرکت‌ها و پروژه‌های صادراتی در قالب انواع تسهیلات و سرمایه‌گذاری، اعطای تسهیلات نمونه‌سازی و راه‌اندازی خط مونتاژ در خارج از کشور برخوردار می‌شوند.