بسته شدن همه مرزهای زمینی آلمان/ ماجرا چیست؟

  وزارت کشور آلمان در بیانیه ای اعلام کرد که این کنترل ها از ۱۶ سپتامبر آغاز خواهد شد و در ابتدا به مدت شش ماه ادامه خواهد داشت. نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان گفت: ما در حال تقویت امنیت داخلی و ادامه موضع سخت خود در برابر مهاجرت های غیرقانونی هستیم.

آلمان در سال‌های اخیر موضع خود را در قبال مهاجرت سخت‌تر کرده است. حملات مرگبار اخیر با استفاده از سلاح سرد که افراد مظنون به این حملات مهاجر بودند، نگرانی ها در این کشور را در مورد مهاجرت افزایش داده است. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله که در شهر سولینگن در غرب این کشور اتفاق افتاد را بر عهده گرفت. در این حمله سه نفر کشته شدند.

آلمان بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر (۲۳۰۰ مایل) مرز زمینی مشترک با دانمارک، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، فرانسه، سوئیس، اتریش، جمهوری چک و لهستان دارد. گرهارد کارنر، وزیر کشور اتریش، روز دوشنبه به روزنامه بیلد گفت که کشورش هیچ مهاجری را که توسط آلمان در مرز بازگردانده شود، نخواهد پذیرفت. او گفت: ما جایی برای انعطاف در این خصوص نداریم.

آلمان سال گذشته در واکنش به افزایش شدید درخواست‌های پناهندگی، محدودیت های بیشتری را در مرزهای زمینی خود با لهستان، جمهوری چک و سوئیس وضع کرد. به گزارش ایرنا، به گزارش یورونیوز، کمیسر امور مهاجرت آلمان پیشنهاد کرده است که مهاجران پس از ورود غیرقانونی به اتحادیه اروپا از طریق مرز بلاروس بلافاصله اخراج و به رواندا در آفریقا فرستاده شوند.

این پیشنهاد در حالی مطرح می‌شود که برلین قوانین مهاجرتی خود را سخت‌تر کرده و در نظر دارد ضمن تلاش برای محدودکردن ورود پناهجویان به محدوده اتحادیه اروپا، اقدامات تازه‌ای را برای اخراج مهاجران دارای سابقه کیفری در پیش بگیرد. حمله مرگبار با چاقو به یک جشن محلی در یکی از شهرهای غرب آلمان که ماه گذشته صورت گرفت، فشار بر دولت فدرال برای بازنگری در سیاست‌های مهاجرتی این کشور از سوی اپوزیسیون و جریان‌های راست افراطی را تشدید کرد.

به گفته یواخیم استمپ نماینده ویژه آلمان در امور مربوط به توافقنامه‌های مهاجرتی، اتحادیه اروپا می‌تواند از امکانات پناهندگی موجود در رواندا که در ابتدا برای طرح پیشنهادی سال ۲۰۲۲ بریتانیا در نظر گرفته شده بودند، استفاده کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.