بایدن رکب خورد/ دام اسرائیل برای واشنگتن

به گزارش اقتصادنیوز، حمله به کنسولگری ایران در دمشق زمینه ساز تشدید تنش ها در ماه آویرل شد، حمله اسرائیل به این مجتمع نه نتها در قالب نقض حاکمیت سوریه قابل تبیین بود، بلکه حمله مستقیم به ایارن نیز محسوب می شد.از همین رو پاسخ تهران قابل پیش بینی بود. امروز نیز این سناریو به شکل دیگری تکرار شده است و از همین رو تهران برای خویشتن داری تحت فشار قرار گرفته تا زمینه برای رویارویی که هیچ یک از بازیگران اعم از خود تهران نیز خواهانش نیست، هموار نشود.

پل پیلار، استاد دانشگاه و عضو سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا با انتشار یادداشتی درریسپانسیبل استیت کرفت با اشاره به تحولات اخیر مدعی شد: همانند چهار سال پیش که ایران در پاسخ به ترور (شهید) قاسم سلیمانی توسط ایالات متحده با نگاهی حساب شده، بازدارندگی خود را احیا کرد، امروز نیز چنین احتمالی دور از ذهن نیست.از همین رو یک روز پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبری ایران تاکید داشتند که اسرائیل مجازات خواهد شد، نماینده این کشور در شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز بر حق ایران برای «پاسخ قاطع به این گونه اقدامات مذموم» تاکید کرد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «تله اسرائیل برای آمریکا؛ بایدن در جستجوی شریک جرم!/ سرنوشت خاورمیانه چگونه رقم می‌خورد؟» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.