رسانه آمریکایی: هریس باید رویکرد خود را نسبت به جهان تعریف کند

کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات آتی ریاست جمهوری باید رویکرد خود را نسبت به جهان را تعریف کند.

این مقاله با اشاره به این که تیم والز معاون تازه معرفی شده هریس برای انتخابات، تمایل چندانی نسبت به رویکردهای قدیمی سیاست خارجی ایالات متحده ندارد، افزود: انتخاب چنین فردی به عنوان معاون، می تواند به بازتعریف هریس در موضوع سیاست خارجی کمک کند.

خبر مرتبط
رفتار غیرعادی کامالا هریس و معاونش جنجال به پا کرد+ فیلم

رفتار غیرعادی «کامالا هریس» و معاونش جنجال برانگیز شد.

فارن پالیسی ‌عبارت «آمریکا بازگشت»، شعار سیاست خارجی بایدن را به عنوان یک شمشیر دولبه توصیف کرد و نوشت: این شعار برای برخی از رای دهندگان، نویدبخش بازگشت به وضعیت عادی قبل از (ریاست جمهوری دونالد) ترامپ ‌رئیس جمهوری سابق آمریکا است و برای برخی دیگر نشانه بازگشت آمریکا به وضعیتی است که نه از نظر سیاسی محبوب بود و نه از نظر استراتژیک عاقلانه به نظر می رسید.

هریس ماه گذشته در جریان راه اندازی کمپین ریاست جمهوری خود، نگاهی اجمالی به چشم انداز آینده نگرتر ارائه کرد و شعار «ما به عقب برنمی گردیم» سر داد. این شعار ظاهراً در انتقاد از سیاست های دوران ترامپ انتخاب شده است اما می تواند در عین حال در مورد رویکردهای اشتباه بسیاری از مسیرهای رهبری آمریکا در جهان نیز صدق کند.

این مقاله با اشاره به نتایج نظرسنجی های انجام شده و اعلام موضع شهروندان آمریکایی در مورد سیاست خارجی کشورشان، نوشت: بسیاری از کسانی که هریس را تایید می‌کنند، دیگر تمایلی به بازگشت به دورانی ندارند که در آن جنگ‌های ناگوار برای تغییر رژیم ها توجیه شده بود. آن ها دیگر تمایل به بازگشت به دورانی ندارند که ایالات متحده خود را تنها منبع دموکراسی و مدافع آن در جهان می دانست.

فارن پالسی در بخش دیگری از این مقاله نوشت: احتمالا هریس سیاست خارجی عمل‌گرایانه‌تر و مترقی‌تری را توسعه می دهد. این تغییر با اجماع نظر کارشناسان نیز همخوانی دارد.

یک تحقیق که به تازگی از سوی «بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی» صورت گرفت، نشان می‌داد رویکرد کنونی ایالات متحده نسبت به جهان «با چالش‌های جاری و آینده دنیا سازگار نیست». این مطالعه همچنین به افزایش تقاضا برای «جهت گیری مجدد استراتژیک بزرگ» از سوی آمریکا اشاره کرد؛ جهت‌گیری که به استفاده عاقلانه‌تر و استراتژیک‌تر از قدرت این کشور منجر شود.

نگارنده این مقاله موضوع فلسطین و رژیم اسرائیل را به عنوان یک شاهد مثال برای نشان دادن ضرورت تغییر در رویکرد سیاست خارجی آمریکا مطرح کرد و نوشت: هریس و والز در تغییر نگرش نسبت به اسرائیل نسبت به جمهوریخواهان آمادگی بیشتری دارند. از طرفی حمایت آمریکایی‌ها از حمایت بی‌قید و شرط از اسرائیل از سوی نسل جوان‌ آمریکایی کاهش یافته است، در حالی که نگرانی و همدردی این نسل در مورد رنج فلسطینیان روز به روز بیشتر می شود. این موضوع تنها به جوانان و تحصیلکرده‌ها محدود نمی شود. نظرسنجی نشان می دهد که تفاوت های نگرشی قابل توجهی حتی بین افراد ۴۰ و ۶۰ ساله ساله نسبت به موضوع فلسطین و اسرائیل وجود دارد. در سراسر طیف جمعیتی در ایالات متحده، صرف نظر از قومیت یا سن، حمایت گسترده ای از آتش بس در غزه وجود دارد.

این مقاله در پایان صدای رای دهندگان آمریکایی در مورد لزوم تغییر و بازنگری در رویکرد خارجی ایالات متحده نسبت به رژیم اسرائیل را حتی در تعیین معاون از سوی هریس نیز تعیین کننده دانسته و آورده‌است: ممکن است جنگ در غزه در نهایت به تصمیم هریس برای جایگزین کردن والز به جای جاش شاپیرو فرماندار پنسیلوانیا (گزینه احتمالی قبلی هریس برای معاونت) منجر شده باشد ‌چرا که رای دهندگان حامی فلسطین با صدای بلند علیه مواضع حمایت گرایانه شاپیرو از اسرائیل در هفته های اخیر انتقاد کرده بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.