درخواست آمریکا از کره شمالی/ به میز مذاکرات برگرد

 پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک نشست خبری با انتقاد از پرتاب موشک‌های بالستیک اخیر کره شمالی، از این کشور خواست تا به میز مذاکره و گفت وگوهای دیپلماتیک بازگردد.

رایدر با بیان اینکه در حال حاضر هیچ ارزیابی در مورد اینکه پرتاب این موشک‌های بالستیک از سوی کره شمالی، تهدیدی برای ایالات متحده یا متحدان آن در منطقه باشد، وجود ندارد، تاکید کرد: با این وجود واشنگتن این اقدامات پیونگ یانگ را جدی گرفته و به دقت آنها را زیر نظر دارد.

خبر مرتبط
هوش مصنوعی رییس جمهور آمریکا را معرفی کرد + عکس

«مید جورنی» یک تولید کننده محبوب عکس با هوش مصنوعی، با وجود آنکه اعلام کرده بود اجازه نمی دهد کاربران قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از تصاویری از جوبایدن و دونالد ترامپ ایجاد کنند، برخلاف این روند عمل کرده است.

سخنگوی پنتاگون همچنین با اشاره به برگزاری نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته آینده در واشنگتن برگزار شود، خاطرنشان کرد: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در جریان این نشست، برای تقویت همکاری‌های عملی میان ناتو و شرکای آن در اقیانوس آرام از جمله استرالیا، ژاپن، نیوزیلند و کره جنوبی با مقام‌های این کشورها به بحث و رایزنی خواهد پرداخت.

کره شمالی بامداد سه‌شنبه اعلام کرد یک موشک بالستیک تاکتیکی جدید را با موفقیت آزمایش کرده است که قابلیت حمل کلاهک جنگی ۴.۵ تُنی دارد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) نوشت که این کشور روز دوشنبه (۱۱ تیر) یک فروند موشک بالستیک تاکتیکی جدید به نام «هواسونگفو-۱۱ دا-۴.۵» آزمایش کرده است که قابلیت حمل یک کلاهک جنگی بسیار سنگین دارد. هدف از این آزمایش بررسی ثبات پرواز و دقت این موشک بود.

خبرگزاری مرکزی کره افزود که «اداره موشک» کره شمالی در ماه جاری میلادی (ژوئیه) آزمایش دیگری برای بررسی «قدرت انفجار» کلاهک سنگین این موشک جدید انجام خواهد داد.

هواسونگفو-۱۱ یا هواسونگ-۱۱ مجموعه‌ای از موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد کره شمالی است که با نام‌های کی.ان-۲۳ و کی.ان-۲۴ نیز شناخته می‌شوند.

کره جنوبی نیز روز دوشنبه گفت همسایه شمالی این کشور ۲ موشک بالستیک آزمایش کرده که اولین موشک احتمالا از نوع ان.کی-۲۳ بوده و حدود ۶۰۰ کیلومتر پرواز کرد.

بر اساس این گزارش، موشک دوم نیز ۱۲۰ کیلومتر پرواز کرد اما سرانجام منفجر شد و در خاک کره شمالی سقوط کرد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی در گزارش خود اشاره‌ای به موشک دوم نکرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.