ارزش خالص انویدیا به اپل رسید / «هوانگ» سیزدهمین مرد ثروتمند جهان شد

با رسیدن ارزش شرکت انویدیا به 3 تریلیون دلار، «جن سون هوانگ» بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت بطور پیوسته در رتبه ثروتمندترین‌های جهان صعود می‌کند.

براساس شاخص میلیاردهای بلومبرگ، هوانگ روز جمعه با پشت سر گذاشتن مایکل دل، پیشگام کامپیوترهای شخصی، با ارزش خالص سرمایه ۱۰۶.۱ میلیارد دلار به سیزدهمین فرد ثروتمند جهان تبدیل شد. ثروت او امسال بیش از ۶۲ میلیارد دلار افزایش یافته است، چراکه تقاضا برای تراشه‌های انویدیا که در هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد همچنان سیری ناپذیر باقی مانده است.
خبر مرتبط
جدیدترین روش های کسب درآمد از اینترنت در سال ۲۰۲۴ که باید بدانید

در سال ۲۰۲۴، اینترنت فرصت‌های جدید و متنوعی برای کسب درآمد ارائه می‌دهد. از فریلنسینگ تا بازاریابی وابسته و فروش محصولات دیجیتال، راه‌های زیادی برای استفاده از مهارت‌ها و علایق شما وجود دارد.

روز چهارشنبه ارزش سهام انویدیا ۵.۲ درصد افزایش یافت و به رکورد ۱۲۲۴.۴۰ دلار رسید و ارزش بازار انویدیا را به ۳ تریلیون دلار رساند. سهام انویدیا در سال جاری حدود ۱۴۷ درصد افزایش یافته است بطوری که ۱.۸ تریلیون دلار به ارزش بازار آن افزوده است.

هوانگ ۶۱ ساله، موج جدیدی از میلیاردهای تکنولوژی را رهبری می‌کند چراکه تب هوش مصنوعی سیلیون ولی را تسخیر کرده است. لیزا سو، مدیر ارشد شرکت ای‌ام‌دی و چارلز لیانگ، رئیس شرکت سوپرمایکرو نیز از دیگر ذینفعان این رشد تقاضا هستند. ماه گذشته به دنبال یک فصل انفجاری دیگر برای این سازنده بزرگ تراشه، ثروت هوانگ از همه اعضای خانواده والتونز، ثروتمندترین خانواده آمریکا فراتر رفت.

ثروت هوانگ از سهم ۳.۵ درصدی او در انویدیا به دست می‌آید، که در سال ۱۹۹۳ به همراه کریس مالاچوفسکی و کرتیس پریم آن را تاسیس کرد. انویدیا اولین شرکت تراشه کامپیوتری است که سرمایه بازار آن به ۳ تریلیون دلار رسیده است، به‌طوری که ارزش آن از شرکت اپل فراتر رفت.

-1x-1 (1)

مایکل دل، 59 ساله، با سرمایه خالص 105.9 میلیارد دلار، در میان ابرثروتمندان تکنولوژی که اغلب ثروت خود را مدیون شرکت‌های نرم افزاری هستند، در سخت افزارهای کامپیوتری پیشتاز بوده است. آقای دل بیشتر ثروت خود را از شرکتش بدست آورده است که کامپیوترهای شخصی و سرور می‌فروشد.

با اینحال، شرکت دل نیز یکی از ذینفعان موفقیت اخیر هوش مصنوعی است چراکه شرکت‌‎ها به سرور و دیگر زیرساخت‌های کامپیوتری برای استفاده از تراشه‌های پیشرفته انویدیا نیاز دارند. سرمایه گذاران به شرکت دل، و سوپرمایکرو، به عنوان شرکای منتخب انویدیا در این کسب‌وکار نگاه می‌کنند.

در اوایل ماه مارس، مایکل دل به گروه کوچکی که ثروت آنها از 100 میلیارد دلار فراتر می‌رود پیوست چراکه سهام شرکت به رکورد تازه‌ای دست یافته بود. اما پس از انتشار نتایجی که سرمایه گذاران را ناامید کرد سهام شرکت عقب‌نشینی کرد و ثروت دل در یک روز حدود 12 میلیارد دلار کاهش یافت.

انویدیا امروز به لطف سهم غالبش در بازار تراشه‌ها، به اکوسیستمی از شرکت‌های نرم افزاری و سخت افزاری فرمانروایی می‌کند که به سختی در تلاش هستند آن را از بین ببرند یا شبیه آن شوند.

این درحالی است که هیچ نشانه‌ای مبنی بر کاهش شتاب یا نزدیک شدن رقبا به آن دیده نمی‌شود. به گفته هوانگ، این شرکت قصد دارد شتاب دهنده‌های هوش مصنوعی خود را ارتقا دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.