برای این استان هشدار نارنجی صادر شد

ولی بهره مند، کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سامانه بارشی از بعد از ظهر روز شنبه پنجم اسفندماه آغاز و بعدازظهر روز یکشنبه ششم اسفند ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

خبر مرتبط
صدور هشدار نارنجی هواشناسی/اختلال در فعالیت های ساحلی و شناورها

سازمان هواشناسی کشور از وزش باد نسبتا شدید تا شدید و افزایش سرعت وزش باد در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران خبر داد.

وی افزود: در پی این سامانه بارشی که همه مناطق استان را در بر می‌گیرد بارش باران و برف، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

بهره مند اظهارکرد: اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و هوایی، یخ زدگی و لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، انسداد گردنه‌های جاده‌های برفگیر، کاهش دید، سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر و احتمال قطعی برق و خسارت به سازه‌های موقت از مخاطرات این سامانه بارشی است.

خبر مرتبط
هشدارمهم هواشناسی نسبت به بارش برف و باران و خطر یخزدگی/ ساکنان این استان ها مراقب باشند

سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف و باران و تشدید این پدیده در غالب استان‌ها و احتمال یخزدگی و لغزندگی‌ جاده‌ها و همچنین وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در شمال کشور هشدار داد.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد توصیه کرد: از سفرهای غیرضروری به ویژه در گردنه‌های برفگیر پرهیز شود، خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر مجهز شوند، در بستر و حاشیه رودخانه‌ها توقف نکنید، در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیرها احتیاط کنید، از فعالیت‌های کوهنوردی، جابجایی عشایر و فعالیت‌های عمرانی خودداری شود، دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و امدادی آمادگی داشته باشند و نسبت به پاکسازی دهانه پل‌ها، لایه روبی کانال‌ها و آبروها اقدام کنند، همچنین راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر آمادگی داشته باشد و نسبت به استحکام سازه‌های موقت به ویژه داربست‌های انتخاباتی و موکب‌های برپا شده اقدام شود.

بهره مند به ایسنلا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهر لنده با بیشینه دمای ۲۰.۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر مارگون با کمینه دمای منفی ۱.۹ درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بوده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.