کشمش ارتش اسرائیل و نتانیاهو بالا گرفت/ مسئولیت شکست از مقاومت برعهده کیست؟

در شرایطی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می کند از خود به خاطر شکست در جنگ غزه، رفع مسوولیت کند و ارتش، دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی را مقصر جلوه دهد، واحد اطلاعات ارتش این رژیم با انتشار گزارشی به این اتهامات پاسخ داد.

براساس گزارش «کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی»، واحد ۸۲۰۰ اطلاعات ارتش این رژیم اعلام کرد: مقاومت فلسطین در ابتدا قصد داشت در ایام عید پسح یهودی(۵ آوریل) یعنی یک ماه پیش از هفت اکتبر(۱۵ مهر) به سرزمین‌های اشغالی حمله کند.

براساس این گزارش، علت لغو حمله مقاومت فلسطین، اعلام خطر دستگاه های امنیتی به ارتش درباره حمله احتمالی از مرز غزه بود.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین از گزارش واحد اطلاعات ارتش به مقامات بالاتر درباره مشکوک بودن تمرینات نظامی مقاومت فلسطین، سه ماه پیش از عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

براساس این گزارش، پاسخ رده های بالای ارتش رژیم صهیونیستی به واحد ۸۲۰۰ اطلاعات ارتش این بوده است که نگرانی های آنها «خیالی» است و به این هشدارها بی توجه بوده اند.

واحد اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده که به دفترچه ای که در آن نحوه انجام عملیات طوفان الاقصی تشریح شده، دسترسی داشته است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مقامات رده های بالای ارتش رژیم صهیونیستی معتقد بودند که حماس توانایی اجرایی چنین عملیات هایی را ندارد و در نتیجه این دفترچه را جدی نگرفتند.

این رسانه صهیونیست به نظرسنجی روزنامه معاریو در اواخر اکتبر اشاره کرد و نوشت: این نظرسنجی نشان داد که بیشتر اسرائیلی ها خواستار پذیرش مسوولیت شکست توسط «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر هستند.

به گزارش ایرنا، بیش از هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی و پایبند نبودن آن به معاهدات بین المللی و اصول انسانی نشان داد که چیزی جز مقاومت مسلحانه، پاسخ اشغالگری نیست.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

۴ فرمانده حماس به شهادت رسیدند

رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت ها و نهادهای بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.

علیرغم فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت های غربی از جمله دولت های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه جانبه و بی قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند.

رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.